crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 323967

Časopis

Autori: Lončarić, Darko
Naslov: Suočavanje učenika s akademskim i interpersonalnim stresnim situacijama: provjera međusituacijske stabilnosti strategija suočavanja
( Students Coping with Academic and Interpersonal Stressors: Testing Cross-Situational Stability of Coping Strategies )
Izvornik: Psihologijske teme (Psychological Topics) (1332-0742) 1 (2006); 25-58
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: Stres; Suočavanje; Loša ocjena; Interpersonalni sukob
( Stress; Coping; Bad grade; Interpersonal conflict )
Sažetak:
Istraživanje stabilnosti suočavanja sa stresom u različitim stresnim situacijama usko je vezano uz još uvijek aktualnu znanstvenu raspravu o određenju suočavanja kao stabilnoga stila ili promjenjive strategije. Pregledom dosadašnjih istraživanja može se pretpostaviti da različiti modeli stresa i suočavanja nisu podjednako primjenjivi na objašnjenje stabilnosti svih dimenzija suočavanja i da istraživanja provedena na djeci i adolescentima nisu obuhvatila sve pokazatelje stabilnosti suočavanja (poput stabilnosti faktorske strukture upitnika). Osnovni su zadaci provedenoga istraživanja bili: konstruirati usporedive skale suočavanja s dobivanjem loše ocjene i interpersonalnim sukobom, utvrditi situacijsku stabilnost suočavanja provjerom stabilnosti faktorske strukture skala i provjeriti stupanj povezanosti strategija suočavanja u navedenim stresnim situacijama. U svim su fazama istraživanja (predistraživanje, konstrukcija skala i istraživanje stabilnosti suočavanja) sudjelovale učenice (N=702) i učenici (N=761) od 5. do 8. razreda osnovne škole. Rezultati su pokazali da se faktorska struktura skala suočavanja mijenja primjenom skale na različite stresne situacije. Korelacije faktorskih bodova i rezultata skala suočavanja ukazuju na to da najviši stupanj stabilnosti pokazuju burne emocionalne i neprimjerene reakcije i udaljavanje od problema, dok najniži stupanj stabilnosti pokazuje usmjerenost na izvor i rješavanje problema. Rezultati su komentirani u kontekstu nalaza prethodnih istraživanja, dominantnih teorijskih pristupa stresu i suočavanju te metodoloških specifičnosti ovoga rada.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Puni text rada: 323967.2.pdf (tekst priložen 2. Ožu. 2008. u 14:05 sati)
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Suočavanje učenika s akademskim i interpersonalnim stresnim situacijama: provjera međusituacijske stabilnosti strategija suočavanja
Upisao u CROSBI: Darko Lončarić (darko@ufri.hr), 2. Ožu. 2008. u 14:05 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4