Suočavanje učenika s akademskim i interpersonalnim stresnim situacijama: provjera međusituacijske stabilnosti strategija suočavanja (CROSBI ID 136947)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Lončarić, Darko
hrvatski
Suočavanje učenika s akademskim i interpersonalnim stresnim situacijama: provjera međusituacijske stabilnosti strategija suočavanja
Istraživanje stabilnosti suočavanja sa stresom u različitim stresnim situacijama usko je vezano uz još uvijek aktualnu znanstvenu raspravu o određenju suočavanja kao stabilnoga stila ili promjenjive strategije. Pregledom dosadašnjih istraživanja može se pretpostaviti da različiti modeli stresa i suočavanja nisu podjednako primjenjivi na objašnjenje stabilnosti svih dimenzija suočavanja i da istraživanja provedena na djeci i adolescentima nisu obuhvatila sve pokazatelje stabilnosti suočavanja (poput stabilnosti faktorske strukture upitnika). Osnovni su zadaci provedenoga istraživanja bili: konstruirati usporedive skale suočavanja s dobivanjem loše ocjene i interpersonalnim sukobom, utvrditi situacijsku stabilnost suočavanja provjerom stabilnosti faktorske strukture skala i provjeriti stupanj povezanosti strategija suočavanja u navedenim stresnim situacijama. U svim su fazama istraživanja (predistraživanje, konstrukcija skala i istraživanje stabilnosti suočavanja) sudjelovale učenice (N=702) i učenici (N=761) od 5. do 8. razreda osnovne škole. Rezultati su pokazali da se faktorska struktura skala suočavanja mijenja primjenom skale na različite stresne situacije. Korelacije faktorskih bodova i rezultata skala suočavanja ukazuju na to da najviši stupanj stabilnosti pokazuju burne emocionalne i neprimjerene reakcije i udaljavanje od problema, dok najniži stupanj stabilnosti pokazuje usmjerenost na izvor i rješavanje problema. Rezultati su komentirani u kontekstu nalaza prethodnih istraživanja, dominantnih teorijskih pristupa stresu i suočavanju te metodoloških specifičnosti ovoga rada.
Stres; Suočavanje; Loša ocjena; Interpersonalni sukob
nije evidentirano
engleski
Students Coping with Academic and Interpersonal Stressors: Testing Cross-Situational Stability of Coping Strategies
nije evidentirano
Stress; Coping; Bad grade; Interpersonal conflict
nije evidentirano