crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 323985

Zbornik radova

Autori: Lončarić, Darko
Naslov: Kognitivne i motivacijske komponente samoreguliranog učenja: konstrukcija i validacija upitnika
( Cognitive and motivational components of self-regulated learning: questionnaire construction and validation )
Izvornik: 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Keresteš, Gordana i sur. (ur.). - Zagreb : Filizofski fakultet , 2007. 107 (ISBN: 978-953-175-302-9).
Skup: 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 13.-15.12.2007.
Ključne riječi: Samoregulirano učenje; Konstrukcija i validacija upitnika
( Self-regulated learning; Questionnaire construction and validation )
Sažetak:
Istraživanja samoreguliranog ponašanja razdijeljena su kroz brojne (ne uvijek kompatibilne) teorijske modele i kroz različita znanstvena područja. Također, opterećena su neusuglašenom terminologijom i mnoštvom konstrukata kojima tek treba utvrditi konvergentne i diskriminativne karakteristike. Usprkos takvoj situaciji Boekaerts, Pintrich i Zeidner (2005) optimistično najavljuju mogućnost da pojam samoregulacije postane integrativna sila koja će omogućiti približavanje različitih područja istraživanja u psihologiji. Takva integracija je već postignuta kroz približavanje kognitivne i motivacijske tradicije istraživanja u edukacijskoj psihologiji. Taj suvremeni trend odražava se i u osnovnom cilju ovog istraživanja: konstrukciji integrativne, iscrpne i valjane mjere kognitivnih i motivacijskih komponenti samoreguliranog učenja. U istraživanju je sudjelovalo 256 učenica i 233 učenika od petog do osmog razreda osnovne škole. Učenicima su podijeljene skale koje su konstruirane tijekom predistraživanja i organizirane prema modelu koji samoregulirano učenje dijeli na četiri komponente: motivacijska uvjerenja, kognitivna uvjerenja, motivacijske strategije i kognitivne strategije (Garcia i Pintrich, 1994). Konfirmatornom faktorskom analizom provjerena je latentna struktura konstruiranih mjera. Utvrđena je diskriminativna i konvergentna valjanost konstruiranih skala koje su se također pokazale kao dobri prediktori akademskog postignuća. Rezultati navode na zaključak da postoji funkcionalno jedinstvo kognitivnih i motivacijskih struktura i procesa koji su u osnovi samoreguliranog učenja i koji u znatnoj mjeri određuju akademsko postignuće.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 009-0342618-2193
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Darko Lončarić (darko@ufri.hr), 2. Ožu. 2008. u 18:25 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4