Hrvatska znanstvena bibliografija (CROSBI)



Pregled bibliografske jedinice broj: 325647

Časopis

Autori: Baranović, Branislava; Domović, Vlatka; Štibrić, Marina
Naslov: Obrazovanje za poduzetnost – perspektiva osnovnoškolskih učitelja i nastavnika
( Enterprise education – the perspective of teachers in compulsory schools )
Izvornik: Sociologija i prostor : časopis za istraživanje prostornoga i sociokulturnog razvoja (1846-5226) 177/178 (2007), 3-4; 339-360
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: poduzetnička kompetencija; poduzetnost; obvezno obrazovanje; učitelji razredne nastave; predmetni nastavnici; radni staž; nastavne metode; školske aktivnosti
( enterprise education; entrepreneurship competence compulsory education; classroom and subject teachers; length of teachers' experience; teaching methods; school activities )
Sažetak:
U tekstu su prikazani rezultati empirijskog istraživanja obrazovanja za poduzetnost u osnovnim školama u Hrvatskoj. U istraživanju se pošlo od šireg određenja poduzetničke kompetencije koje pored ekonomske pismenosti i znanja potrebnih za pokretanje posla obuhvaća osobine ličnosti i vještine potrebne za uspješno djelovanje pojedinca u profesionalnom i širem socijalnom kontekstu. Istraživanje je provedeno 2006. godine na uzorku od 688 učitelja i nastavnika iz 25 osnovnih škola različitih regija Hrvatske. Ciljevi istraživanja bili su utvrditi kako učitelji i nastavnici percipiraju aktivnosti škole i nastavne metode kojima se potiče razvoj poduzetnosti učenika i kako procjenjuju poduzetničke osobine i ponašanje učenika. Također se nastojalo provjeriti postoje li razlike u učiteljskim i nastavničkim percepcijama i procjenama s obzirom na njihovo radno mjesto (rade li kao učitelji ili nastavnici) i duljinu njihovog radnog staža. Rezultati pokazuju da više od polovice učitelja i nastavnika ponekad sudjeluje u organiziranju i izvođenju aktivnosti na nivou škole kojima se potiče poduzetnost učenika. Procjene učitelja općenito su bile više od procjena nastavnika. Zamjetan je trend povećanja uključenosti učitelja i nastavnika u školske aktivnosti i nastavne metode kojima se potiče poduzetnička kompetencija s porastom duljine njihovog radnog staža. Prema procjenama učitelja i nastavnika, obilježja poduzetnosti koja posjeduje najveći broj učenika jesu otvorenost za promjene i nova iskustva, spremnost za suradnju i dogovaranje s vršnjacima, te motivacija za ostvarivanje postignuća. Oko trećine ispitanika procijenila je da ih ima većina ili svi učenici u njihovoj školi, dok je za druge osobine ovaj postotak još manji. Nalazi ukazuju na postojanje potrebe za uvođenjem sustavnog obrazovanja za poduzetnost u obvezno obrazovanje, što implicira izradu njegove jasne koncepcije i nastavnih programa, odnosno kurikuluma.
Projekt / tema: 227-2271168-1700, 100-1001677-0938
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Sociologija,Psihologija,Pedagogija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Obrazovanje za poduzetnost – perspektiva osnovnoškolskih učitelja i nastavnika
Upisao u CROSBI: Marina Štibrić (marina@idi.hr), 18. Ožu. 2008. u 16:03 sati