Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Obrazovanje za poduzetnost – perspektiva osnovnoškolskih učitelja i nastavnika (CROSBI ID 137309)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Baranović, Branislava ; Domović, Vlatka ; Štibrić, Marina Obrazovanje za poduzetnost – perspektiva osnovnoškolskih učitelja i nastavnika // Sociologija i prostor, 177/178 (2007), 3-4; 339-360

Podaci o odgovornosti

Baranović, Branislava ; Domović, Vlatka ; Štibrić, Marina

hrvatski

Obrazovanje za poduzetnost – perspektiva osnovnoškolskih učitelja i nastavnika

U tekstu su prikazani rezultati empirijskog istraživanja obrazovanja za poduzetnost u osnovnim školama u Hrvatskoj. U istraživanju se pošlo od šireg određenja poduzetničke kompetencije koje pored ekonomske pismenosti i znanja potrebnih za pokretanje posla obuhvaća osobine ličnosti i vještine potrebne za uspješno djelovanje pojedinca u profesionalnom i širem socijalnom kontekstu. Istraživanje je provedeno 2006. godine na uzorku od 688 učitelja i nastavnika iz 25 osnovnih škola različitih regija Hrvatske. Ciljevi istraživanja bili su utvrditi kako učitelji i nastavnici percipiraju aktivnosti škole i nastavne metode kojima se potiče razvoj poduzetnosti učenika i kako procjenjuju poduzetničke osobine i ponašanje učenika. Također se nastojalo provjeriti postoje li razlike u učiteljskim i nastavničkim percepcijama i procjenama s obzirom na njihovo radno mjesto (rade li kao učitelji ili nastavnici) i duljinu njihovog radnog staža. Rezultati pokazuju da više od polovice učitelja i nastavnika ponekad sudjeluje u organiziranju i izvođenju aktivnosti na nivou škole kojima se potiče poduzetnost učenika. Procjene učitelja općenito su bile više od procjena nastavnika. Zamjetan je trend povećanja uključenosti učitelja i nastavnika u školske aktivnosti i nastavne metode kojima se potiče poduzetnička kompetencija s porastom duljine njihovog radnog staža. Prema procjenama učitelja i nastavnika, obilježja poduzetnosti koja posjeduje najveći broj učenika jesu otvorenost za promjene i nova iskustva, spremnost za suradnju i dogovaranje s vršnjacima, te motivacija za ostvarivanje postignuća. Oko trećine ispitanika procijenila je da ih ima većina ili svi učenici u njihovoj školi, dok je za druge osobine ovaj postotak još manji. Nalazi ukazuju na postojanje potrebe za uvođenjem sustavnog obrazovanja za poduzetnost u obvezno obrazovanje, što implicira izradu njegove jasne koncepcije i nastavnih programa, odnosno kurikuluma.

poduzetnička kompetencija; poduzetnost; obvezno obrazovanje; učitelji razredne nastave; predmetni nastavnici; radni staž; nastavne metode; školske aktivnosti

nije evidentirano

engleski

Enterprise education – the perspective of teachers in compulsory schools

nije evidentirano

enterprise education; entrepreneurship competence compulsory education; classroom and subject teachers; length of teachers' experience; teaching methods; school activities

nije evidentirano

Podaci o izdanju

177/178 (3-4)

2007.

339-360

objavljeno

1846-5226

1849-0387

Povezanost rada

Sociologija, Psihologija, Pedagogija