crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 330720

Zbornik radova

Autori: Mohorić, Tamara; Takšić, Vladimir
Naslov: Psihometrijske karakteristike dviju verzija Testa rječnika emocija
( Psychometric characteristics of the two version of the Vocabulary Emotion Test (VET) )
Izvornik: Prevencija - (re)habilitacija - psihoedukacija - kroz interdisciplinarnost / Lopižić, Josip (ur.). - Zagreb : Naklada Slap , 2007. 54-54.
Skup: 15. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum: Cavtat, Hrvatska, 14-17.11.2007.
Ključne riječi: test rječnika emocija; emocionalna inteligencija; razumijevanje emocija
( vocabulary emotion test; emotional intelligence; emotional understanding )
Sažetak:
Emocionalna inteligencija definira se kao skup sposobnosti uočavanja, razumijevanja, regulacije i upravljanja svojim i emocijama drugih osoba. Budući da se govori o sposobnostima, mjerenje tako definirane EI je prvenstveno usmjereno na testove. Od navedenog seta različitih sposobnosti, sposobnost koja se najbolje može operacionalizirati u formi testova inteligencije je razumijevanje emocija. Razumijevanje emocija ispituje se Testom rječnika emocija (Takšić, Harambašić i Velemir, 2003). Test rječnika emocija istih je formalnih osobina kao i subtest Rječnika iz baterije Kalifornijskih testova mentalne zrelosti (KTMZ), što znači da postoji zadana riječ i šest predloženih odgovora, od kojih je samo jedan točan prema Anićevom rječniku. Sve riječi u testu označavaju različita emocionalna stanja i birana su uz pomoć i sugestije eksperata koji se bave područjem emocija. Konačna verzija testa, dobivena nakon nekoliko preliminarnih istraživanja, sadrži 102 zadatka. Na uzorku srednjoškolaca Test rječnika emocija (TRE) pokazao je zadovoljavajuće metrijske osobine, uz pouzdanost od α =0, 91, a dobivene su značajne, ali umjerene korelacija s testovima inteligencije iz KTMZ. Najveća povezanost bila je s Testom rječnika iz iste baterije (r=0, 67), ali je nakon korekcije zbog atenuacije još uvijek ostalo 44% specifične varijance Testa rječnika emocija, što govori u prilog konvergentno-divergentnoj valjanosti. Kratka verzija testa sastoji se od 35 čestica (preuzetih iz originalnog testa), koje su imale najbolje metrijske karakteristike. Podaci dobiveni na uzorku srednjoškolaca pokazuju da je i kratka verzija testa zadržala dobru pouzdanost od α =0, 91, uz prosječnu korelaciju među česticama od 0, 22 (Šiljan, 2005).
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 009-0342618-2657
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: trukavina@ffri.hr (trukavina@ffri.hr), 24. Tra. 2008. u 11:42 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4