Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Akademska, socijalna i emocionalna prilagodba na studij s obzirom na spol, godinu studija i promjenu mjesta boravka (CROSBI ID 138406)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Živčić-Bećirević, Ivanka ; Smojver-Ažić, Sanja ; Kukić, Miljana ; Jasprica, Sanja Akademska, socijalna i emocionalna prilagodba na studij s obzirom na spol, godinu studija i promjenu mjesta boravka // Psihologijske teme, 16 (2007), 1; 121-140

Podaci o odgovornosti

Živčić-Bećirević, Ivanka ; Smojver-Ažić, Sanja ; Kukić, Miljana ; Jasprica, Sanja

hrvatski

Akademska, socijalna i emocionalna prilagodba na studij s obzirom na spol, godinu studija i promjenu mjesta boravka

Suvremeni trendovi u visokoškolskom obrazovanju, povećani interes za studiranjem, uz istovremeno zabrinjavajuće visok postotak neuspješnih studenata, upućuju na značaj praćenja kvalitete prilagodbe studenata. Ovim se istraživanjem željela ispitati prilagodba naših studenata s obzirom na spol, godinu studija i promjenu mjesta boravka. Na uzorku od 845 studenata Riječkoga sveučilišta primijenjena je Skala prilagodbe na studij (SACQ ; Baker i Siryk, 1999). Potvrđena su tri od originalno četiri aspekta prilagodbe. Akademska se prilagodba odnosi na udovoljavanje zahtjevima studija, emocionalna prilagodba uključuje prisutnost različitih znakova emocionalne nelagode i tjelesnih simptoma, dok socijalna prilagodba podrazumijeva snalaženje u fakultetskom okruženju i interakcije s kolegama na studiju. Djevojke pokazuju bolju akademsku i socijalnu prilagodbu, ali slabiju emocionalnu prilagodbu u usporedbi s mladićima. Studenti koji su zbog studija otišli od kuće imaju slabiju emocionalnu prilagodbu na početku studija u odnosu na svoje vršnjake koji su ostali kod kuće, dok je na kraju studija situacija obrnuta. Studenti završne godine studija koji su otišli od kuće pokazuju značajno bolju emocionalnu prilagodbu od svojih vršnjaka koji su ostali sa svojom obitelji, neovisno o spolu. Dobiveni rezultati sugeriraju moguć pozitivni efekt odlaska od kuće na socijalnu prilagodbu djevojaka do koje dolazi tijekom viših godina studija. Studenti koji su ostali u svojoj obitelji ne razlikuju se u socijalnoj prilagodbi s obzirom na spol i godinu studija. U skupini onih koji su otišli od kuće nema spolnih razlika na početku studija, dok su na četvrtoj godini djevojke značajno bolje socijalno prilagođene od mladića. Mogući pozitivni efekt promjene boravka tijekom studija na emocionalnu i socijalnu prilagodbu studenata trebalo bi provjeriti longitudinalnim praćenjem.

prilagodba na studij; studenti; spolne razlike; emocionalna;

nije evidentirano

engleski

Age and gender differences in academic, social and emotional college adjustment

nije evidentirano

college adjustment; students; gender differences; emotional; social

nije evidentirano

Podaci o izdanju

16 (1)

2007.

121-140

objavljeno

1332-0742

Povezanost rada

Psihologija