crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 332520

Zbornik radova

Autori: Takšić, Vladimir; Hajncl, Ljerka
Naslov: Emocionalna inteligencija, vještina i kompetencije u školskom i organizacijskom okruženju
( Emotional intelligence, skills and competencies in the school and organizational environment )
Izvornik: Prevencija - (re)habilitacija - psihoedukacija - kroz interdisciplinarnost / Lopižić, Josip (ur.). - Zagreb : Naklada Slap , 2007. 56-56.
Skup: 15. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum: Cavtat, Hrvatska, 14-17.11.2007.
Ključne riječi: emocionalna inteligencija; programi učenja emocionalnih vještina; trening; rukovođenje
( emotional intelligence; programs for the development of emotional skills; menagement )
Sažetak:
Prošlo je već više od desetljeća i pol od pojave pojma emocionalne inteligencije u psihološkoj literaturi. Ona uključuje sposobnosti uočavanja i razumijevanja svojih i tuđih emocija i raspoloženja i formiranje znanja o njima što će osobi koristiti za predviđanje budućih ponašanja, te da bi se efikasnije mogli riješiti eventualni problemi i adekvatno reguliralo ponašanje. Simpozij o temi « ; Emocionalna inteligencija, vještine i kompetencije u školskom i organizacijskom okuženju» ; želi ukazati na potrebu proučavanja i razvoja emocionalne inteligencije tijekom ranog obiteljskog odgoja, potrebu emocionalnog učenja u osnovnom i srednjem školovanju, te na pozitivne učinke treninga za razvoj emocionalnih sposobnosti tijekom radnog vijeka. Istraživanja ukazuju na to da učiti djecu opažanju, razumijevanju i regulaciji svojih emocija donosi napredak u rješavanju socijalnih problema, emocionalnom razumijevanju te kognitivnim vještinama vezanim za socijalno planiranje i impulzivnost, a djeca također pokazuju smanjenu razinu problematičnih ponašanja i veću razinu adaptivnih ponašanja. Mnogi programi učenja emocionalnih vještina integrirani su u školski kurikulum i usmjereni su na to da omogućavaju učenicima intenzivna i trajna iskustva izgradnje vještina emocionalne inteligencije. Odvajajući emocionalnu inteligenciju od drugih crta ličnosti i od klasične inteligencije, bilo je moguće analizirati stupanj u kojem će emocionalna inteligencija nezavisno doprinositi poslovnim kompetencijama. Rezultati ispitivanja prognostičke valjanosti pokazuju da će u određenoj aktivnosti pojedinac biti uspješan i bez visoke emocionalne inteligencije, dok će u nekoj drugoj, emocionalna inteligencija biti nužan uvjet uspješnosti. Jedinstven je zaključak da je emocionalna inteligencija važna za rukovoditelje koji su u direktnom kontaktu s radnicima.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 009-0342618-2657
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: trukavina@ffri.hr (trukavina@ffri.hr), 28. Tra. 2008. u 14:27 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4