Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Emocionalna inteligencija, vještina i kompetencije u školskom i organizacijskom okruženju (CROSBI ID 534907)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Takšić, Vladimir ; Hajncl, Ljerka Emocionalna inteligencija, vještina i kompetencije u školskom i organizacijskom okruženju // Prevencija - (re)habilitacija - psihoedukacija - kroz interdisciplinarnost / Lopižić, Josip (ur.). Zagreb: Naklada Slap, 2007. str. 56-56

Podaci o odgovornosti

Takšić, Vladimir ; Hajncl, Ljerka

hrvatski

Emocionalna inteligencija, vještina i kompetencije u školskom i organizacijskom okruženju

Prošlo je već više od desetljeća i pol od pojave pojma emocionalne inteligencije u psihološkoj literaturi. Ona uključuje sposobnosti uočavanja i razumijevanja svojih i tuđih emocija i raspoloženja i formiranje znanja o njima što će osobi koristiti za predviđanje budućih ponašanja, te da bi se efikasnije mogli riješiti eventualni problemi i adekvatno reguliralo ponašanje. Simpozij o temi &laquo ; Emocionalna inteligencija, vještine i kompetencije u školskom i organizacijskom okuženju&raquo ; želi ukazati na potrebu proučavanja i razvoja emocionalne inteligencije tijekom ranog obiteljskog odgoja, potrebu emocionalnog učenja u osnovnom i srednjem školovanju, te na pozitivne učinke treninga za razvoj emocionalnih sposobnosti tijekom radnog vijeka. Istraživanja ukazuju na to da učiti djecu opažanju, razumijevanju i regulaciji svojih emocija donosi napredak u rješavanju socijalnih problema, emocionalnom razumijevanju te kognitivnim vještinama vezanim za socijalno planiranje i impulzivnost, a djeca također pokazuju smanjenu razinu problematičnih ponašanja i veću razinu adaptivnih ponašanja. Mnogi programi učenja emocionalnih vještina integrirani su u školski kurikulum i usmjereni su na to da omogućavaju učenicima intenzivna i trajna iskustva izgradnje vještina emocionalne inteligencije. Odvajajući emocionalnu inteligenciju od drugih crta ličnosti i od klasične inteligencije, bilo je moguće analizirati stupanj u kojem će emocionalna inteligencija nezavisno doprinositi poslovnim kompetencijama. Rezultati ispitivanja prognostičke valjanosti pokazuju da će u određenoj aktivnosti pojedinac biti uspješan i bez visoke emocionalne inteligencije, dok će u nekoj drugoj, emocionalna inteligencija biti nužan uvjet uspješnosti. Jedinstven je zaključak da je emocionalna inteligencija važna za rukovoditelje koji su u direktnom kontaktu s radnicima.

emocionalna inteligencija; programi učenja emocionalnih vještina; trening; rukovođenje

nije evidentirano

engleski

Emotional intelligence, skills and competencies in the school and organizational environment

nije evidentirano

emotional intelligence; programs for the development of emotional skills; menagement

nije evidentirano

Podaci o prilogu

56-56.

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Prevencija - (re)habilitacija - psihoedukacija - kroz interdisciplinarnost

Lopižić, Josip

Zagreb: Naklada Slap

Podaci o skupu

15. godišnja konferencija hrvatskih psihologa

predavanje

14.11.2007-17.11.2007

Dubrovnik, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija