Što nam uopće ostane iz fizike - provjera prirodoznanstvene pismenosti (CROSBI ID 534935)
Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Jurdana-Šepić, Rajka ; Milotić, Branka
hrvatski
Što nam uopće ostane iz fizike - provjera prirodoznanstvene pismenosti
Potaknuti raspravom o ciljevima nastave fizike i razmišljanjem o opsegu i razini znanja fizike prosječnoga građanina nakon njegova školovanja, u sklopu nastave metodičke grupe predmeta, sa studentima Odsjeka za fiziku Filozofskog fakulteta u Rijeci smo osmislili anonimnu anketu iz prirodoznanstvene pismenosti. Odabrano je 26 pitanja s po pet ponuđenih odgovora i 10 konceptualnih pitanja na koje su ispitanici trebali odgovore oblikovati samostalno. Većina anketnih pitanja pripada sadržajima nastave fizike osnovne škole i odgovori na njih doslovno su prisutni u osnovnoškolskim udžbenicima fizike. Nekoliko anketnih pitanja obuhvaća ispitivanje poznavanja fizikalnih načela na kojima se zasniva funkcioniranje uređaja koji su ispitanicima poznatiji iz svakodnevice (ultrazvuk, radar, laser, ...) ili pojmova češće spominjanih u popularno-znanstvenoj kulturi (npr. crna rupa). Bit će predstavljeni rezultati ankete provedene na preko 150 ispitanika u dobi od 20 do 75 godina.
svrha učenja fizike; prirodoznanstvena pismenost
nije evidentirano
engleski
What we really know about physics after school - assesment of scientific literacy
nije evidentirano
physics learning goals; scientific literacy
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2007.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik 8. simpozija HFD o nastavi fizike: Nastava fizike za prirodoznanstvenu pismenost
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo
Podaci o skupu
Osmi simpozij HFD o nastavi fizike, Nastava fizike za prirodoznanstvenu pismenost
predavanje
12.04.2007-14.04.2007
Novi Vinodolski, Hrvatska