Usporedna analiza ishoda radioničkog i e-učenja (CROSBI ID 534938)
Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Pranjić-Petrović, Tatjana ; Milotić, Branka ; Jurdana-Šepić, Rajka
hrvatski
Usporedna analiza ishoda radioničkog i e-učenja
Predstavljeni su rezultati inicijalnog istraživanja ishoda učenja te objektivnih i subjektivnih reakcija učenika na sadržaje o strujanju fluida i njegovim posljedicama izvedene u učioničkom i u elektroničkom obliku. Također su ispitane i subjektivne reakcije učenika na te oblike učenja. Za istraživanje korištene je radionica Strujanje fluida koja je već izvođena u osnovnim i srednjim školama u Rijeci te predstavljena na 7. simpoziju o nastavi fizike u Šibeniku 2005. godine. Elektronička radionica koja je nastala prema radionici uživo, nalazi se, uz druge koje je također napravila grupa autora s Filozofskog fakulteta u Rijeci, na stranicama e-škole fizike: http://eskola.hfd.hr/hokus_pokus/index.htm Pilot istraživanje je obavljeno s 28 učenika prvoga razreda Građevinske tehničke škole u Rijeci, kojima ti sadržaji dotad nisu bili predstavljeni. Prije izvođenja radionica učinjena je anonimna provjera učeničkih predznanja ispitom koji je sadržavao konceptualna pitanja i pitanja povezana sa svakodnevnom primjenom tih koncepata. Učenici su podijeljeni u dvije podjednake skupine, radionice su izvedene odvojeno, klasična radionica u učionici (radionica uživo), a druga radionica kao samostalan rad učenika kod kuće (e-radionica). Po završetku radionica, učenici su ispunili anonimnu anketu o osobnim doživljajima vezanim uz načine učenja te anoniman ispit s istim pitanjima radi provjere usvojenosti koncepata. Iz ovog je inicijalnog istraživanja vidljivo da dobroga nastavnika i živu riječ još uvijek ne može zamijeniti ni pomno odabran i priređen elektronički edukacijski materijal. Uočeno je da učenicima nedostaje iskustvo u e-učenju s kojim se tek rijetko susreću. I naravno, najbolje je kombinirati različite metode poučavanja i učenja. Istraživanje će biti nastavljeno na drugim skupinama i na drugim sadržajima te s vremenskim odmakom radi provjere koji način učenja daje trajnije znanje.
ishodi učenja; e-učenje
nije evidentirano
engleski
Comparative analysis of learning outcomes in classroom and e-environment
nije evidentirano
learning outcomes; e-learning
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2007.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik 8. simpozija HFD o nastavi fizike, Nastava fizike za prirodoznanstvenu pismenost
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo
Podaci o skupu
Osmi simpozij HFD o nastavi fizike, Nastava fizike za prirodoznanstvenu pismenost
predavanje
12.04.2007-14.04.2007
Novi Vinodolski, Hrvatska