crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 335464

Poglavlje/Rad u knjizi

Autori: Hebrang, Branko
Naslov: Negativna paradigma odnosa s javnošću/promidžbe
( Public Relations as Covert Propaganda )
Knjiga: Komunikacijske znanosti : znanstvene grane i nazivlje : zbornik radova Znanstvenog kolokvija, Hrvatski studiji, [Zagreb], 3. svibnja 2006.
Urednik/ci: Mataušić, Mirko Juraj
Izdavač: Hrvatski studiji Sveučilište u Zagrebu
Grad: Zagreb
Godina: 2007
Raspon stranica:: 47-63
Ukupni broj stranica u knjizi:: 134
ISBN: 978-953-6682-75-1
Ključne riječi: odnosi s javnošću, promidžba, javni mediji, informacije, dezinformacije
( public relations, propaganda, public media, information, disinformation, promotion )
Sažetak:
Nema bitne razlika između odnosa s javnošću i propagande, riječ je o jednosmjernoj komunikacijskoj tehnologiji za uvjeravanje javnosti posredstvom javnih medija u suvremenome društvu kojoj pomažu različite tehnike za upravljanje mišljenjem korisnika medija. U središtu promidžbe i novinarstva nalazi se informacija, kada je stvorena u skladu s propisima, kodeksima i moralom, i dezinformacija, u slučajevima odstupanja od pretpostavljenih vrijednosti. Takve obavijesti utječu na formiranje zabilježenoga, javnoga znanja (ili lažnoga znanja) na društvenoj razini, a na osobnoj dugoročnoga pamćenja. Nije problem dok je promidžba u funkciji javnoga dobra i javne koristi, opasno je kada ona postane instrument za manipuliranje korisnicima medija. Neupućeni korisnik medija teško može prepoznati takvo djelovanje, pogotovo kada je prerušeno u nešto primamljivo, poput odnosa s javnošću. U članku se analizira gospodarsko-politička promidžba kao negativna paradigma, koja u krajnjim slučajevima može biti pogubna za naciju na globalnoj razini (rat), a za pojedinca može se manifestirati kao duševna i fizička destrukcija. Navedeni su neki primjeri prikrivene promidžbe i naznačene su posljedice. Autor smatra da odnose s javnošću treba zvati izvornim imenom propaganda (promidžba) kako bi bilo smanjeno relativiziranje mogućega destruktivnoga djelovanja, zalaže se za poučavanje o propagandi i opasnostima u slučaju korištenja javne riječi kao oružja (kritičko promišljanje), što bi moglo smanjiti pokorno služenje medija tzv. industriji odnosa s javnošću.
Projekt / tema: 130-1301799-1999
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Informacijske i komunikacijske znanosti
Upisao u CROSBI: bhebrang@hrstud.hr (bhebrang@hrstud.hr), 1. Svi. 2008. u 23:22 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4