Izvornik: Vila Velebita / Bežen, Ante (ur.). - Zagreb : Udruga Ličana "Vila Velebita" , 2007. 37.
ISSN: 1331-7059
Skup: Identitet Like: korijeni i razvitak
Mjesto i datum: Gospić, Hrvatska, 26.-29.09.2007.
Ključne riječi: socijalni identitet; osobni identitet; regionalne razlike
( social identity; personal identity; regional differences )
Ciljevi rada su utvrditi odnos relativne važnosti osobnog i socijalnog identiteta građana Like i Pokuplja te usporediti relativnu važnost socijalnog identiteta i njegovih sastavnica u građana Like i Pokuplja u odnosu na građane ostalih regija Hrvatske i hrvatski prosjek. Osobni aspekti identiteta temelje se na vrijednostima, idejama, ciljevima i emocijama pojedinca. Socijalni aspekti identiteta odnose se na važnost pripadnosti obitelji, lokalnoj zajednici i regiji, te jezičnoj, religijskoj i nacionalnoj grupi. Analizirani podaci prikupljeni su u okviru ispitivanja javnog mnijenja građana Republike Hrvatske krajem 2002. godine (N=3508, od kojih je 329 iz Like i Pokuplja). Ggrađani Like i Pokuplja za samoodređenje u prosjeku približno jednaku važnost pridaju osobnim i socijalnim aspektima identiteta. Od sastavnica osobnog identiteta građani Like i Pokuplja relativno najvažnijima smatraju osobne vrednote i moralne kriterije te svoje osjećaje, a relativno najmanju važnost pridaju svojim željama i maštanjima te načinu na koji rješavaju svoje strahove i nesigurnosti. Od sastavnica socijalnog identiteta građani Like i Pokuplja relativno najvažnijima smatraju poznavanje materinjeg jezika i narječja kraja, ponos što su građani Hrvatske te pripadnost obitelji, a relativno najmanju važnost pridaju pripadnosti lokalnoj zajednici. U odnosu na građane ostalih regija u Hrvatskoj utvrđeno je da su socijalni aspekti identiteta građanima Like i Pokuplja u prosjeku manje važni nego građanima Zapadne Slavonije, Zagrebačke okolice te Dalmacije, međutim važniji su im nego građanima Međimurja, dok se ne razlikuju značajno od građana Istre, Varaždinske regije, Riječke regije, Istočne Slavonije i Grada Zagreba.
Projekt / tema: 194-1941533-1514
Upisao u CROSBI: renata@pilar.hr (renata@pilar.hr), 3. Svi. 2008. u 12:49 sati