Vrednovanje kvalitete nastave u visokom školstvu - samoprocjene nastavnika (CROSBI ID 535490)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Hohnjec, Dunja ; Tonković, Maša ; Ljubotina, Damir
hrvatski
Vrednovanje kvalitete nastave u visokom školstvu - samoprocjene nastavnika
Istraživanja pokazuju da se za vrednovanje kvalitete nastave koriste različite metode istraživanja koje nisu jednako pouzdane niti učinkovite za razne segmente vrednovanja nastavnog procesa. Cilj ovog rada je usporediti dvije metode vrednovanja kvalitete nastave, samoprocjene nastavnika i procjene studenata. Podaci su prikupljeni u okviru Studentske ankete za procjenu rada nastavnika i izvedbu kolegija i On line ankete za samoprocjenu nastavnika u ljetnom semestru 2005/2006., na Sveučilištu u Zagrebu. Studentske procjene nastavnika odnose se na 3 dimenzije: stručnost, izvedbu nastave i odnos sa studentima, dok su nastavnici, osim uvjeta u kojima se kolegij izvodi, vrednovali i vlastiti rad kroz dvije dimenzije: izvedbu nastave i odnos sa studentima. Na pitanjima otvorenog tipa prikupljeni su i komentari o izvedbi nastave. Rezultati se temelje na procjenama i samoprocjenama 198 nastavnika s 25 fakulteta. Usporedba samoprocjena nastavnika i procjena istih nastavnika od strane studenata govori o niskoj, ali značajnoj povezanosti te dvije metode. Pearsonov koefi cijent korelacije iznosi r=0, 27 ; p<0, 01 za aspekt izvedbe nastave, te r=0, 28 ; p<0, 01 za odnos sa studentima. Kvalitativna analiza odgovora studenata i nastavnika ukazuje na relativno visok stupanj slaganja nastavničkih i studentskih viđenja kvalitete nastave na Sveučilištu u Zagrebu. Kao osnovni problemi u izvedbi nastave navode se prevelik broj studenata u grupama, te nedostatak suvremenih nastavnih pomagala i tehničkih uvjeta za izvođenje nastave. Za potpuniju sliku o kvaliteti nastave u visokom školstvu, potrebno je uključiti i druge indikatore kvalitete, kao što su ishod nastavnog procesa, težina kolegija, mišljenje poslodavaca o diplomantima, anketa za diplomirane studente i druge.
kvaliteta nastave; evaluacija; visoko školstvo
nije evidentirano
engleski
Quality evaluation of teaching in higher education - teachers self-ratings
nije evidentirano
teaching quality; evaluation; higher education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
98-98.
2007.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
18. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja
Keresteš, Gordana ; Brković, Irma ; Butković, Ana
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
978-953-175-302-9
Podaci o skupu
18. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA
predavanje
13.12.2007-15.12.2007
Zagreb, Hrvatska