crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 336119

Zbornik radova

Autori: Delale, Eva Anđela
Naslov: Longitudinalno praćenje roditeljskog stila odgoja i samoprocjena emocionalne inteligencije adolescenata.
( Longitudinal monitoring of parenting style and self-perceived emotional intelligence in adolescents )
Izvornik: Program i sažeci priopćenja. 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa. / Keresteš, G., Brković, I. i Butković, A. (ur.). - Zagreb : Filozofski fakultet , 2007. 89-89 (ISBN: 978-953-175-302-9).
Skup: 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 13. - 15. prosinca 2007.
Ključne riječi: roditeljski stil; roditeljsko prihvaćanje/odbacivanje; emocionalna inteligencija; adolescenti
( parenting style; parental acceptance-rejection; emotional intelligence; adolescents )
Sažetak:
Longitudinalno praćenje roditeljskog stila odgoja i samoprocjena emocionalne inteligencije adolescenata U radu su prikazani rezultati istraživanja provedenog u dvije vremenske točke, vezani uz povezanost doživljaja stila roditeljskog odgoja sa samoprocjenama emocionalne inteligencije adolescenata. Stil roditeljskog odgoja razmatran je u okviru Rohnerove teorije roditeljskog prihvaćanja/odbijanja, uz dimenziju roditeljskog nadzora te širim teoretskim uporištem u novijim modelima socijalizacije u obitelji. U istraživanju su korišteni Rohnerov upitnik o roditeljskom prihvaćanju/odbijanju, Skala roditeljskog nadzora (Ajduković i Delale 2001.) te Skala samoprocjena emocionalne inteligencije (Delale, 2001.) kao skraćeni oblik Upitnika emocionalne inteligencije (Takšić, 1998.). Podaci su prikupljeni na prigodnom uzorku 120 adolescenata, u dva vremenska razdoblja: tijekom polaženja prvog razreda srednje škole i tijekom njihovog polaženja četvrtog razreda srednje škole. Dobiveni rezultati pokazuju značajne razlike u percepciji prihvaćanja/odbijanja roditelja u odnosu na rezultate u prvoj točci mjerenja. Doživljaj stupnja roditeljskog nadzora od strane rodtelja različit je u starijoj u odnosu na mlađu adolescentsku dob na različitim subskalama. Također postoje značajne razlike u samoprocjeni emocionalne inteligencije na subskalama emocionalne inteligencije. Sudionici istraživanja u većoj mjeri prepoznaju emocije drugih kada su stariji, međutim zanimljiv je smjer razlika u drugim aspektima samoprocjena emocionalne inteligencije. Rezultati će biti interpretirani s obzirom na međuodnose između razvojnih potreba adolescenata i sposobnosti roditelja da na njih primjereno odgovore, te s obzirom na udovoljavanje roditelja zahtjevima izmijenjene roditeljske uloge kojoj su izloženi tijekom odrastanja vlastite djece. Također su diskutirane smjernice kojima roditeljstvo može doprinijeti percepciji emocionalne inteligencije adolescenata.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Projekt / tema: 066-0661686-1431
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija,Socijalne djelatnosti
Upisao u CROSBI: edelale@pravo.hr (edelale@pravo.hr), 4. Svi. 2008. u 11:26 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4