Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Longitudinalno praćenje roditeljskog stila odgoja i samoprocjena emocionalne inteligencije adolescenata. (CROSBI ID 535493)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Delale, Eva Anđela Longitudinalno praćenje roditeljskog stila odgoja i samoprocjena emocionalne inteligencije adolescenata. // Program i sažeci priopćenja. 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa. / Keresteš, G., Brković, I. i Butković, A. (ur.). Zagreb, 2007. str. 89-89

Podaci o odgovornosti

Delale, Eva Anđela

hrvatski

Longitudinalno praćenje roditeljskog stila odgoja i samoprocjena emocionalne inteligencije adolescenata.

Longitudinalno praćenje roditeljskog stila odgoja i samoprocjena emocionalne inteligencije adolescenata U radu su prikazani rezultati istraživanja provedenog u dvije vremenske točke, vezani uz povezanost doživljaja stila roditeljskog odgoja sa samoprocjenama emocionalne inteligencije adolescenata. Stil roditeljskog odgoja razmatran je u okviru Rohnerove teorije roditeljskog prihvaćanja/odbijanja, uz dimenziju roditeljskog nadzora te širim teoretskim uporištem u novijim modelima socijalizacije u obitelji. U istraživanju su korišteni Rohnerov upitnik o roditeljskom prihvaćanju/odbijanju, Skala roditeljskog nadzora (Ajduković i Delale 2001.) te Skala samoprocjena emocionalne inteligencije (Delale, 2001.) kao skraćeni oblik Upitnika emocionalne inteligencije (Takšić, 1998.). Podaci su prikupljeni na prigodnom uzorku 120 adolescenata, u dva vremenska razdoblja: tijekom polaženja prvog razreda srednje škole i tijekom njihovog polaženja četvrtog razreda srednje škole. Dobiveni rezultati pokazuju značajne razlike u percepciji prihvaćanja/odbijanja roditelja u odnosu na rezultate u prvoj točci mjerenja. Doživljaj stupnja roditeljskog nadzora od strane rodtelja različit je u starijoj u odnosu na mlađu adolescentsku dob na različitim subskalama. Također postoje značajne razlike u samoprocjeni emocionalne inteligencije na subskalama emocionalne inteligencije. Sudionici istraživanja u većoj mjeri prepoznaju emocije drugih kada su stariji, međutim zanimljiv je smjer razlika u drugim aspektima samoprocjena emocionalne inteligencije. Rezultati će biti interpretirani s obzirom na međuodnose između razvojnih potreba adolescenata i sposobnosti roditelja da na njih primjereno odgovore, te s obzirom na udovoljavanje roditelja zahtjevima izmijenjene roditeljske uloge kojoj su izloženi tijekom odrastanja vlastite djece. Također su diskutirane smjernice kojima roditeljstvo može doprinijeti percepciji emocionalne inteligencije adolescenata.

roditeljski stil; roditeljsko prihvaćanje/odbacivanje; emocionalna inteligencija; adolescenti

nije evidentirano

engleski

Longitudinal monitoring of parenting style and self-perceived emotional intelligence in adolescents

nije evidentirano

parenting style; parental acceptance-rejection; emotional intelligence; adolescents

nije evidentirano

Podaci o prilogu

89-89.

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Program i sažeci priopćenja. 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa.

Keresteš, G., Brković, I. i Butković, A.

Zagreb:

978-953-175-302-9

Podaci o skupu

18. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA

poster

13.12.2007-15.12.2007

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija, Socijalne djelatnosti