crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 339212

Časopis

Autori: Grozdek, Matea; Kuterovac-Jagodić, Gordana; Zarevski, Predrag
Naslov: Samopoimanje srednjoškolaca različitog školskog uspjeha
( Self-concept among high-school students of different academic achievement )
Izvornik: Suvremena psihologija (1331-9264) 10 (2007), 1; 37-54
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: samopoimanje ; školski uspjeh ; srednjoškolci ; spolne razlike
( self-concept ; academic achievement ; high school students ; gender differences )
Sažetak:
Cilj istraživanja bio je provjeriti razlike u samopoimanju među srednjoškolcima različitog školskog uspjeha, spola i vrste škole koju pohađaju (gimnazija ili strukovna škola), te ispitati strukturu samopoimanja učenika različitog školskog uspjeha. Istraživanje je provedeno na 308 učenika (55, 2% učenice) drugih razreda 4 zagrebačke srednje škole prosječne dobi od 16 godina. Sudionici su prema školskom uspjehu svrstani u 3 skupine: “ učenici lošeg školskog uspjeha” (učenici upućeni na popravni ispit ili pali razred, N = 89), “ učenici srednjeg školskog uspjeha” (dovoljan i dobar uspjeh, N = 82) te “ učenici dobrog školskog uspjeha” (školsku su godinu završili s vrlo dobrim i odličnim uspjehom, N = 137). Samopoimanje je procijenjeno Skalom percipirane kompetentnosti (Brajša-Žganec i sur., 2000) nastaloj adaptacijom istoimene skale Harterove (1985) koja mjeri opće samovrednovanje, školsku kompetentnost, socijalno prihvaćanje, tjelesni izgled, sportsku kompetentnost i regulaciju ponašanja. Vrlo dobri i odlični učenici sebe doživljavaju značajno školski kompetentnijima u odnosu na druge dvije skupine učenika. Učenici najslabijeg školskog uspjeha, u odnosu na dvije skupine učenika, drže i kako su slabiji u regulaciji ponašanja. Utvrđene su značajne spolne razlike na dimenzijama regulacije ponašanja (na kojoj djevojke ostvaruju više rezultate) i sportske kompetentnosti i tjelesnog izgleda (na kojima mladići postižu više rezultate). Vrsta škole koja se pohađa u interakciji sa školskim uspjehom vezana je uz neke aspekte samopoimanja, osobito školske kompetentnosti i tjelesnog izgleda. Utvrđene su i strukturalne razlike u samopoimanju kod učenika različite školske uspješnosti.
Projekt / tema: 130-1301683-1400, 130-1301683-1417
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Current Contents Connect (CCC)
SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL Internet adrese: http://hrcak.srce.hr/81381
http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=121045
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Samopoimanje srednjoškolaca različitog školskog uspjeha
Upisao u CROSBI: dsverko@ffzg.hr (dsverko@ffzg.hr), 6. Svi. 2008. u 10:23 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4