crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 340234

Časopis

Autori: Jurin, Tanja; Bratko, Denis; Lauri Korajlija, Anita
Naslov: Povezanost perfekcionizma, akademskog postignuća i depresivnosti studenata
( Relationship of perfectionism, academic achievement and depression in university students )
Izvornik: Socijalna psihijatrija (0303-7908) 35 (2007); 161-168
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: pozitivni perfekcionizam; negativni perfekcionizam; depresija; akademsko postignuće
( positive perfectionism; negative perfectionism; depression; academic achievement )
Sažetak:
Najnovija istraživanja perfekcionizma ukazuju na važnost razumijevanja distinkcije pozitivnih od negativnih aspekata perfekcionizma. Ovim istraživanjem pokušali smo ispitati diferencijalnu povezanost perfekcionizma s pozitivnim i negativnim aspektima. U tu je svrhu provedeno korelacijsko istraživanje ne bi li se ispitala povezanost tri dimenzije perfekcionizma (visoki standardi – postavljanje visokih kriterija, diskrepanca – percepcija kako se postavljeni kriteriji ne dosežu i red – urednost i organizacija) s depresivnošću i akademskim uspjehom. 246 studenta Pravnog i Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ispunilo je APS-R skalu perfekcionizma, BDI upitnik depresivnosti te je procijenilo vlastiti uspjeh na četiri mjere akademskog postignuća pri čemu je ispitano i zadovoljstvo sobom kao studentom. Rezultati ukazuju da je postavljanje visokih standarda pozitivno povezano s akademskim uspjehom, a da je dimenzija diskrepance (kao percepcije da se ne uspijevaju zadovoljiti postavljeni kriteriji) negativno povezana s uspjehom na studiju. Osjećaj da se postavljeni ciljevi ne dostižu pokazalo se pozitivno povezano s depresivnošću kod studenata. Iste su se dimenzije perfekcionizma pokazale značajnim prediktorima uspjeha odnosno neuspjeha na studiju dok se značajnim prediktorom depresije pokazala samo dimenzija diskrepanca. Ovi nalazi ukazuju kako perfekcionizam kod studenata ima svoje pozitivne i negativne strane, tj. doprinosi objašnjenju akademskog uspjeha, ali i depresivnosti.
Projekt / tema: 130-1301675-1389, 130-1301683-1399
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Povezanost perfekcionizma, akademskog postignuća i depresivnosti studenata
Upisao u CROSBI: alauri@ffzg.hr (alauri@ffzg.hr), 6. Svi. 2008. u 14:34 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4