Internacionalni stil - izložbe međuratnog Zagreba (1928. - 1941.) (CROSBI ID 140820)

Bjažić Klarin, Tamara Internacionalni stil - izložbe međuratnog Zagreba (1928. - 1941.) // Radovi Instituta za povijest umjetnosti, 31 (2007), 31; 313-326

Bjažić Klarin, Tamara

Internacionalni stil - izložbe međuratnog Zagreba (1928. - 1941.)

Za recepciju internacionalnog stila u prijelomnom razdoblju potkraj dvadesetih i početkom tridesetih godina 20. stoljeća izložbe arhitektonskih i urbanističkih radova imale su presudnu važnost. Kako su realizacije nove generacije zagrebačkih arhitekata bile rijetke, upravo je izlaganjem njihovih natječajnih radova omogućeno javno predstavljanje načela suvremenog građenja. Ne manje važne bile su i izložbe inozemne arhitekture, primjerice, čehoslovačke koja je bila upriličena pola godine prije dovršenja rekonstrukcije pročelja kuće Stern Petera Behrensa, prve zagrebačke realizacije internacionalnoga stila. Iako je u radovima pojedinih autora, koji su se bavili arhitekturom tog razdoblja bilo riječi o izložbama, one dosad nisu bile predmet sustavnog prikaza, napose iz aspekta recepcije. Stoga se u ovom članku donosi kronološki prikaz, analiza i valorizacija izložaba koje su inaugurirale internacionalni stil, ali i svih ostalih izložaba arhitektonskih i urbanističkih radova održanih u razdoblju od 1928. do 1941. godine. Izložbe su kategorizirane kao samostalne, kolektivne i izložbe natječajnih radova. Za svaku od navedenih izložaba izneseni su poznati sudionici i osnovni podaci o mjestu i vremenu održavanja. Pri izradi članka korišteni su katalozi izložaba, međuratne dnevne novine i časopisi te građa Arhiva za likovne umjetnosti Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti.

arhitektura; urbanizam; 20. stoljeće; Zagreb; internacionalni stil; izložbe natječajnih projekata

International Stlye: Exhibitions in Zagreb between the Two World Wars (1928-1941)

architecture; urbanism; 20th century; Zagreb; international style; exhibition of competition designs