( Health-related quality of life during primary treatment of ovarian cancer patients )
Izvornik:
Skup: 5.hrvatski kongres ginekologa i opstetričara s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum: Opatija, Hrvatska, 31.05.-03.06.2007.
Ključne riječi: rak jajnika; kvaliteta života; primarno liječenje; operativni zahvat; kemoterapija
( ovarian cancer primary treatment; health-related quality of life; coping strategies; distress )
Svrha rada je bila ispitati ukupnu zdravstvenu kvalitetu života i funkcionalne dimenzije kvalitete života, te načine suočavanja u novooboljelih žena od karcinoma jajnika tijekom različitih faza primarnog liječenja (prije operativnog zahvata, nakon operativnog zahvata i tijekom liječenja kemoterapijom). U analizu rezultata uzeti su podaci dobiveni od 52 pacijentice, raspona životne dobi od 25 do 78 godina u razdoblju od 2001-2003. godine na Odsjeku ginekološke onkologije pri Klinici za ginekologiju i porodništvo KBC Rijeka. Prospektivno individualno praćenje trajalo je 4 mjeseca. Upitnicima su se prikupili podaci o kvaliteti života, načinima suočavanja i demografski podaci, dok su klinički podaci preuzeti iz povijesti bolesti. Rezultati ukupne zdravstvene kvalitete života upućuju da je ona značajno viša prije, nego nakon operativnog zahvata, te pacijentice percipiraju ukupnu zdravstvenu kvalitetu života značajno većom tijekom liječenja kemoterapijom, nego nakon operativnog zahvata. Utvrđene su značajne razlike u fizičkom, emocionalnom, kognitivnom i socijalnom funkcioniranju tijekom različitih faza liječenja karcinoma jajnika. Zaključno, ukupna zdravstvena kvaliteta života je značajno niža nakon operativnog zahvata u odnosu na mjerenje prije operativnog zahvata i tijekom liječenja kemoterapijom. Pacijentice koje percipiraju manju stresnost u razdoblju oporavka imaju višu kvalitetu života, te se podjednako koriste strategijama suočavanja. Sve istražene dimenzije zdravstvene kvalitete života se značajno razlikuju tijekom primarnog liječenja raka jajnika.
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Kliničke medicinske znanosti,Psihologija
Upisao u CROSBI: izivcic@ffri.hr (izivcic@ffri.hr), 8. Svi. 2008. u 15:02 sati