crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 344970

Zbornik radova

Autori: Smojver-Ažić, Sanja; Živčić-Bećirević, Ivanka; Milanović, Iva; Sutlić, Ana
Naslov: Povezanost akademske, emocionalne i socijalne prilagodbe studenata s crtama ličnosti i privrženosti roditeljima
( Relationship of academic, emotional and social adjustment to college with students' personality traits and parental attachment )
Izvornik: 15.godišnja konferencija hrvatskih psihologa- Knjiga sažetaka / Josip Lopižić (ur.). - Jastrebarsko : Slap , 2007. 100-100.
Skup: 15. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum: Cavtat, Hrvatska, 14-17.11.2007.
Ključne riječi: prilagodba na studij; crte ličnosti; optimizam; privrženost
( college adjustment; personality traits; optimism; attachment )
Sažetak:
Novi trendovi u visokoškolskom obrazovanju, povećani interes za studiranjem, uz istovremeno zabrinjavajuće visok postotak neuspješnih studenata, upućuju na značaj praćenja kvalitete prilagodbe studenata. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati prilagodbu naših studenata s obzirom na spol te utvrditi povezanost različitih aspekata prilagodbe na studij s crtama ličnosti i privrženosti majci i ocu. Ispitano je 246 studenata različitih fakulteta Sveučilišta u Rijeci i Veleučilišta u Karlovcu, prosječne dobi 20, 81 godina. Primijenjena je Skala prilagodbe na studij (SACQ, Baker i Siryk, 1999), Upitnik petofaktorskog modela ličnosti (BFI Inventory, Beneth-Martinez i John, 1998), Skala optimizma (Chang, 1994, Penezić, 1999) i modificirani Upitnik privrženosti prema članovima obitelji (Kamenov i Jelić, 2003). Skalom prilagodbe na studij ispitana su tri aspekta prilagodbe studenata. Akademska prilagodba odnosi se na udovoljavanje zahtjevima studija, emocionalna prilagodba određuje se kroz prisutnost različitih znakova emocionalne nelagode i tjelesnih simptoma, a socijalna prilagodba podrazumijeva snalaženje u fakultetskom okruženju i interakcije s kolegama na studiju. Rezultati potvrđuju da djevojke bolje emocionalno i socijalno prilagođene na studij. Crte petofaktorskog modela ličnosti povezane su u različitoj mjeri s akademskom, emocionalnom i socijalnom prilagodbom djevojaka i mladića. Optimizam je, neovisno o spolu, pozitivno povezan sa svim aspektima prilagodbe na studij. Različiti obrasci privrženosti djevojaka i mladića rezultirali su i različitom prirodom odnosa pojedinih aspekata prilagodbe na studij s dimenzijama anksiozne i izbjegavajuće privrženosti majci i ocu.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Projekt / tema: 009-1301675-0854
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: smojver@ffri.hr (smojver@ffri.hr), 8. Svi. 2008. u 15:27 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4