crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 345261

Zbornik radova

Autori: Pribanić, Ljubica
Naslov: Znakovani jezik: poticanje komunikacije u djece s Down sindromom
( Signed Language: Encouraging Communication in Children with Down Syndrome )
Izvornik: Osobe s Down sindromom: prijateljski u PuliPula : Down Syndrom Centar Pula , 2007. 39-39.
Skup: Međunarodni kongres o Down sindromu i prvi EDSA kongres u Hrvatskoj "Osobe s Down sindromom: prijateljski u Puli"
Mjesto i datum: Pula, Hrvatska, 11.-14.10.2007.
Ključne riječi: znakovani jezik; augmentativna komunikacija; Down sindrom
( signed language; augmentative communication; Down syndrome )
Sažetak:
Cilj je ovog izlaganja prikazati uporabu znakovanog jezika kao oblika augmentativne komunikacije u djece s Down sindromom. Znakovani jezik može se uvesti kao augmentativno komunikacijsko sredstvo s djecom koja imaju usporeni razvoj govora zbog različite etiologije. Znakovani jezik podrazumijeva simultanu komunikaciju, što znači istovremeno govorenje i pokazivanje odgovarajućega znaka, najčešće ključnih riječi u izričaju. Znakovi mogu biti arbitrarni - preuzeti iz znakovnog jezika ili nekonvencionalni, dijete ih najčešće samo izmišlja za izražavanje svojih potreba (tzv. kućni znakovi). Uspjeh u komunikaciji potiče dijete na dalje pokušaje i trud, na istraživanje riječi i njihovih kombinacija ; utječe na rast samopouzdanja i povezanost roditelja i djeteta ; dijete postaje neovisnije, s adekvatnijim reakcijama u različitim situacijama te pokazuje manje frustracije u komunikaciji. Budući da dijete uči jezik od odraslih govornika, najčešće roditelja, roditeljski izbor znakovanog jezika znači da će roditelj prvi prihvatiti i naučiti znakove potrebne za svakodnevnu komunikaciju. Roditelj u komunikaciji prenosi djetetu govorne poruke potpomognute znakovanjem, da bi ih dijete, nakon nekog vremena počelo rabiti u prenošenju svojih poruka. Nekoj će djeci biti potrebno nekoliko minuta da nauče prvi znak, dok će drugoj biti potrebno i nekoliko mjeseci izloženosti znakovanoj komunikaciji da znakom izraze svoje potrebe i želje. Kada započinjemo program znakovanog jezika najbolje je početi znakovima koji izražavaju potrebe: jesti, piti, još, uporaba toaleta. Na taj će način dijete biti motivirano komunicirati svoje potrebe.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Projekt / tema: 013-0000000-2301
Izvorni jezik: hrv
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Pedagogija
Puni text rada: 345261.Znakovani_jezik_sazetak.doc (tekst priložen 8. Svi. 2008. u 17:42 sati)
Upisao u CROSBI: ljpribanic@erf.hr (ljpribanic@erf.hr), 8. Svi. 2008. u 17:42 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4