crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 345294

Zbornik radova

Autori: Pribanić, Ljubica; Kobašlić, Kristina
Naslov: Znakovani jezik - augmentativna komunikacija
( Signed Language – Augmentative Communication )
Izvornik: Kvaliteta slovenske logopedije v evropskem prostoru / Tomc Šavora, Petra ; Zorko, Nuša (ur.). - Maribor, Slovenija : Društvo logopedov Slovenije, Aktiv logopedov SV Slovenije: Center za sluh in govor Maribor , 2007. 52-53 (ISBN: 978-961-91901-1-1).
Skup: 2. kongres logopedov Slovenije "Kvaliteta slovenske logopedije v evropskem prostoru"
Mjesto i datum: Maribor, Slovenija, 25.-27.10.2007.
Ključne riječi: znakovani jezik; augmentativna komunikacija; govorna apraxia
( signed language; augmentative communication; speech apraxia )
Sažetak:
Cilj je ove prezentacije prikazati uporabu znakovanog jezika kao jednoga oblika augmentativne komunikacije. Znakovani jezik može se uvesti kao augmentativno komunikacijsko sredstvo s djecom koja ne govore zbog različitih uzroka kao što su: pervazivni poremećaj, govorna apraksija, sniženo intelektualno funkcioniranje i sl. Znakovani jezik podrazumijeva simultanu komunikaciju, što znači istovremeno govorenje i pokazivanje odgovarajućega znaka, najčešće ključnih riječi u izričaju. Znakovi mogu biti arbitrarni - preuzeti iz znakovnog jezika ili nekonvencionalni, dijete ih najčešće samo izmišlja za izražavanje svojih potreba (kućni znakovi). Uspjeh u komunikaciji potiče dijete na dalje pokušaje i trud, na istraživanje riječi i njihovih kombinacija ; utječe na rast samopouzdanja i povezanost roditelja i djeteta ; dijete postaje neovisnije, s adekvatnijim reakcijama u različitim situacijama te pokazuje manje frustracije u komunikaciji. Budući da dijete uči jezik od odraslih govornika, najčešće roditelja, roditeljski izbor znakovanog jezika znači da će roditelj prvi prihvatiti i naučiti znakove potrebne za svakodnevnu komunikaciju. Roditelj u komunikaciji prenosi djetetu govorne poruke potpomognute znakovanjem, da bi ih dijete, nakon nekog vremena počelo rabiti u prenošenju svojih poruka. Nekoj će djeci biti potrebno nekoliko minuta da nauče prvi znak, dok će drugoj biti potrebno i nekoliko mjeseci izloženosti znakovanoj komunikaciji da znakom izraze svoje potrebe i želje. Kada započinjemo program znakovanog jezika najbolje je početi znakovima koji izražavaju potrebe: jesti, piti, još, uporaba toaleta. Na taj će način dijete biti motivirano komunicirati svoje potrebe.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Projekt / tema: 013-0000000-2301
Izvorni jezik: hrv
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Pedagogija
Puni text rada: 345294.Pribanic_sazetak.doc (tekst priložen 8. Svi. 2008. u 18:52 sati)
Upisao u CROSBI: ljpribanic@erf.hr (ljpribanic@erf.hr), 8. Svi. 2008. u 18:08 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4