crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 347488

Zbornik radova

Autori: Marušić, Iris
Naslov: Poduzetništvo kao temeljna kompetencija u obrazovanju: pokušaj konceptualizacije
( Entrepreneurship as a basic competence in education: a conceptualisation )
Izvornik: 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Program i sažeci priopćenja / Keresteš, Gordana ; Brković, Irma ; Butković, Ana (ur.). - Zagreb : Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet , 2007. 111-111 (ISBN: 978-953-175-302-9).
Skup: 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 13-15. 12. 2007
Ključne riječi: poduzetništvo; temeljne kompetencije; obrazovanje
( entrepreneurship; basic competence; education )
Sažetak:
Posljednjih smo godina svjedoci značajnih pomaka u području obrazovne politike koji u središte stavljaju pojam temeljnih kompetencija. Europski kompetencijski okvir (Ključne kompetencije za cjeloživotno učenje, EU 2004) predviđa osam domena ključnih kompetencija koje bi trebala posjedovati svaka osoba, a te se kompetencije konceptualiziraju kao amalgam znanja, vještina i stavova. Jedna od kompetencija koja privlači najveći interes obrazovnih stručnjaka i u istraživačkom i u praktičnom smislu jest poduzetništvo, koje europski okvir defi nira kao “ … sposobnost pojedinca da sam potakne promjene i sposobnost da prihvati, podrži i prilagodi se inovacijama koje donose vanjske okolnosti” . Prema ovoj defi niciji, poduzetništvo uključuje preuzimanje odgovornosti za vlastite postupke, razvoj strateške vizije, postavljanje ciljeva i njihovo ostvarivanje, te motivaciju da se uspije. Budući da defi nicija nudi vrlo općenite naznake samog koncepta, uključujući pritom motivacijske varijable i varijable ličnosti, pokušali smo operacionalizirati i empirijski provjeriti pojedine koncepte koji čine elemente ove defi nicije, kao i njihovu međusobnu povezanost. U tu je svrhu konstruirano nekoliko kratkih skala koje mjere aspekte poduzetničkog ponašanja poput generalizirane samoefi kasnosti, samoregulacije aktivnosti, suočavanja s problemima, te preferencija pri odabiru budućeg posla, kao i skala nastavničke podrške ovim aspektima poduzetničkog ponašanja. Skale su provjerene na uzorku od 537 učenika osmih razreda, te su pokazale zadovoljavajuću pouzdanost i homogenost. Međutim, odabrani skup varijabli koje operacionaliziraju pojedine aspekte poduzetničkog ponašanja ne predviđa značajno poduzetničku orijentaciju učenika pri odabiru budućeg posla, čime se problematizira pitanje psihologijske operacionalizacije i empirijske provjere koncepata koji zauzimaju sve značajnije mjesto u obrazovnoj politici.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Projekt / tema: 100-1001677-0938
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: iris@idi.hr (iris@idi.hr), 9. Svi. 2008. u 15:06 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4