Utjecaj senzomotoričkih i kognitivno perceptivnih stimulacija na razvoj tjelesnog koncepta kod djeteta s cerebralnom paralizom (CROSBI ID 24872)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Joković-Turalija, Ines
hrvatski
Utjecaj senzomotoričkih i kognitivno perceptivnih stimulacija na razvoj tjelesnog koncepta kod djeteta s cerebralnom paralizom
Kod djece s cerebralnom paralizom nepravilan doživljaj vlastitog postojanja uslijed funkcionalne dekompenzacije odnosa u okviru psihomotoričkog sprega, rezultira neprikladnim iskustvom o sebi, o svojim odnosima u prostoru, vremenu, te s drugima. U rehabilitaciji ove djece koristi se, prije svega, pokret kao senzomotorička i psihomotorička aktivnost. Mnogi autori naglašavaju da su posturalnost i organizacija psihomotorike osnovni oblici kojima se manifestira postojanje čovjeka u društvenoj zajednici. Stoga se u rehabilitaciji mora dograditi najprije ta bazična funkcija koja čini doživljaj sebe u svijetu. Time se ukazuje na činjenicu da je tijelo u osnovi doživljaja postojanja i da je bitno za organizaciju psihomotoričkih funkcija. Nakon obrade posturalnosti i tjelesnosti posebnu pozornost treba obratiti osjetilima, posebno vida i sluha, jer su aktivnosti senzomotoričkog sprega u temeljima viših psihičkih funkcija što je i definirao Piaget.
Tjelesni koncept, cerebralna paraliza, rehabilitacija
nije evidentirano
engleski
Influence of Sensomotorical and Cognitive-perceptual Stimulation on Body-concept Development in Child with Cerebral Palsy
nije evidentirano
Body-concept, cerebral palsy, rehabilitation
nije evidentirano
Podaci o prilogu
99-104-x.
objavljeno
Podaci o knjizi
Pospiš, Miroslav
Zagreb: Savez za cerebralnu i dječju paralizu Hrvatske
1996.
953-96878-0-2