crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 348336

Časopis

Autori: Lončarić, Darko
Naslov: Analiza obrazaca suočavanja sa školskim neuspjehom: Kognitivne procjene i ishodi suočavanja
( The Pattern Analysis of Coping with School failure: Stress Appraisals and Coping Outcomes )
Izvornik: Društvena istraživanja (1330-0288) 17 (2008), 3; 573-592
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: Suočavanje; Školski neuspjeh; Stres; Procjena; Analiza obrazaca
( Coping; School failure; Stress; Appraisal; Pattern Analysis )
Sažetak:
Osnovni cilj ovog rada je primjena tipološkog pristupa (Magnusson, 2001) pri opisu skupina učenika koji se na različite načine suočavaju sa školskim neuspjehom. Učenici su uspoređeni s obzirom na kognitivne procjene i ishode suočavanja sa stresom. U istraživanju su sudjelovali učenici viših razreda osnovnih škola (N=586 ; 6. - 8. razred). Prikupljeni su podaci o spolu, dobi i prosječnom uspjehu učenika. Primijenjene su skale koje mjere suočavanje sa školskim neuspjehom i kognitivnu procjenu stresne situacije. Učenici su prema rezultatima prethodnog istraživanja (Lončarić, 2007 A) klasificirani u šest grupa. Prve dvije grupe čine učenici koji imaju vrlo visoke i vrlo niske rezultate na svim skalama suočavanja. Ostali učenici su svrstani u naredne četiri grupe: a) učenici usmjereni isključivo na rješavanje problema, b) učenici usmjereni na rješavanje problema i socijalnu podršku, c) učenici usmjereni na umanjivanje problema i d) učenici koji u stresnoj situaciji pokazuju iznimnu emocionalnu reaktivnost. Rezultati su pokazali da se učenici s različitim obrascima suočavanja razlikuju s obzirom na kognitivne procjene akademskog stresa i s obzirom na školsko postignuće. Naglašene su prednosti analize obrazaca suočavanja u objašnjenju nalaza prethodnih korelacijskih istraživanja.
Projekt / tema: 009-0342618-2193
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Current Contents Connect (CCC)
Scopus
SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
URL Internet adrese: http://hrcak.srce.hr/file/40216
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Analiza obrazaca suočavanja sa školskim neuspjehom: Kognitivne procjene i ishodi suočavanja
Upisao u CROSBI: darko@ufri.hr (darko@ufri.hr), 10. Svi. 2008. u 10:14 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4