crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 351477

Časopis

Autori: Premerl, Daniel
Naslov: Podrijetlo i maniristička preobrazba all'antica motiva i oltar Imena Isusova u crkvi sv. Dominika u Trogiru
( The formation and Mannerist transformation of all'antica motifs and the Name of Jesus altarpiece in the St. Dominic church in Trogir )
Izvornik: Radovi Instituta za povijest umjetnosti (0350-3437) 28 (2004), 28; 96-113
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: crkva sv. Dominika u Trogiru; manirizam; arhitektura; figuralni ornament; edikula; karijatide; poluležeće figure na zabatu; G. da Sangallo; Rafael; Palladio
( St. Dominic church; mannerism; architecture; figural ornament; aedicule; caryatids; reclining figures on pediment; G. da Sangallo; Raphael; Palladio )
Sažetak:
Drveni pozlaćeni oltar Imena Isusova (1607.) iz crkve sv. Dominika u Trogiru vrsno je drvorezbarsko djelo venecijanskog manirizma u Hrvatskoj. U ovom radu on je povod za genealošku potragu o podrijetlu njegovih sastavnih dijelova – edikule, karijatida i poluležećih figura na zabatu. U radu se iznosi mišljenja da oltar tipa edikule vuče svoje podrijetlo od glavnoga oltara u S. Maria delle Carceri u Pratu (oko 1508., Giuliano da Sangallo), koji nasljeduje edikulu Panteona. Dio rada o nastanku karijatida opsežniji je stoga što polemizira s Georgeom Herseyjem i, prihvaćajući njegovu tezu o utjecaju Vitruvijevih renesansnih izdanja, dodaje: prve novovjeke karijatide izvode se prema Rafaelovim predlošcima u Heliodorovoj sobi u Vatikanskoj palači (1511.– 1514.), a šire se preko grafika i mnoštva djela njegovih pomoćnika, kasnije samostalnih majstora. Također tipičan maniristički i barokni motiv poluležećih figura na zabatu kodira/kanonizira Andrea Palladio sa suradnicima, nadahnut figurama sa sarkofaga u Kapeli Medici. No, motiv se javlja u Veneciji već ranije (J. Sansovino)ili istovremeno (J. Tintoretto). U zaključku ističe se fenomen snažnog utjecaja arhitekture i figuralnog ornamenta na umjetničku industriju (posebice tzv. umjetnički obrt) 16. i 17. st. čega je kvalitetan, a zbog karijatida i rijedak, primjer i trogirski oltar.
Projekt / tema: 0020007
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Povijest umjetnosti
Puni text rada: 351477.097-113DanielPremerl.pdf (tekst priložen 12. Svi. 2008. u 14:06 sati)
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Podrijetlo i maniristička preobrazba all'antica motiva i oltar Imena Isusova u crkvi sv. Dominika u Trogiru
Upisao u CROSBI: dpremerl@hart.hr (dpremerl@hart.hr), 12. Svi. 2008. u 14:06 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4