Izdavač: Institut za etnologiju i folkloristiku i Hrvatsko etnološko društvo
Godina: 2007
Raspon stranica:: 139-160
ISBN: 978-953-6020-41-6
Ključne riječi: Makarska, tranzicija, pogled iznutra
( Makarska, transition, native point of view )
U radu se pokušava doprijeti do spoznaja o percepciji građana o svakodnevnom životu u istom gradu, ali u različitom vremenu. Razumijevanje kontekstualnosti vremena u kojem se odvija svakodnevni život stanovnika nekog prostora ključ je shvaćanja njihove kulture. Kroz propitivanje promjena društvenih odnosa i svakodnevnih urbanih rituala pokušava se shvatiti učinke društvenih promjena i modernizacijskih procesa proteklih desetljeća u Hrvatskoj, odnosno 'from the native point of view'-percepciju nastalih promjena uz poseban osvrt na svakodnevicu određenih gradskih sociotoponima.. Ritual u ovom profanom kontekstu unutar života grada predstavlja potvrđivanje pripadnosti jednoj kulturi, zajednici ili grupi uobičajenim svakodnevnim interakcijama. Takve interakcije su uobičajene, pravilne i predvidljive, te se odvijaju na mjestima unutar socijalno-konstruiranog prostora s publikom i već unaprijed zadanim značenjem. Zato je lokalitete na kojima se takve interakcije odvijaju najispravnije nazivati sociotoponimima. U demontaži 'prošlog vremena' metodom polustrukturiranog dubinskog intervjua tzv. 'fetivi' Makarani rekonstruiraju svakodnevicu na gradskim sociotoponimima u toku proteklih nekoliko desetljeća, dok se etnografskom metodom svakodnevnog zapažanja bilježi i analizira svakodnevica sociotoponima autorove četvrti, Dugiša. Ovakva forma ne predstavlja uobičajeni diskurzivni okvir. Pa, ipak kombiniranjem sociološke i etnografske metode pokušava se reducirati metodološke nedostatke i doći do objektivnih društvenih činjenica.
Projekt / tema: 194-1941558-1523
Sociologija,Psihologija,Etnologija i antropologija
Puni text rada: 351648.Mustapi_Marko_Makarski_Dugi.pdf (tekst priložen 12. Stu. 2014. u 10:02 sati)