( Psychological and medical parameters in overweight and obese persons )
Izvornik: II. hrvatski kongres o debljini s međunarodnim sudjelovanjem : Knjiga sažetaka
Skup: Hrvatski kongres o debljini s međunarodnim sudjelovanjem (2 ; 2006)
Mjesto i datum: Opatija, Hrvatska, 07-09.04.2006.
Ključne riječi: pretilost; psihološki aspekti; medicinski parametri
( obesity; psychological aspects; medical parameters )
Cilj ove studije bio je analiza psiholoških karakteristika i medicinskih parametara u prekomjerno teških i pretilih osoba kako bi ustanovili moguće psihosocijalne posljedice debljine koje se mogu pojaviti uz brojne medicinske poremećaje vezane uz prekomjernu tjelesnu težinu. U ispitivanju je sudjelovalo 296 pacijenata (103 muškaraca, 193 žene, srednja dob 50 godina, raspon dobi od 16 do 81), koje smo podijelili u 3 grupe prema njihovom BMI. Grupa I sadržavala je pacijente s BMI od 25 do 29.9, grupa II pacijente s BMI od 30 do 34.9, a grupa III pacijente s BMI ≥ 35. Uspoređivali smo medicinske (glukoza, kolesterol, trigliceride i HDL u krvi, sistolički i dijastolički krvni tlak te postotak tjelesne masti) i psihološke parametre (depresija, anksioznost, prednosti i nedostatci gubitka težine, učinkovitost kontrole težine i 4 stadija promjene prema transteorijskom modelu promjene ponašanja) između navedene 3 grupe pacijenata. Univarijatnom analizom dobivene su statistički značajne razlike između ispitivane 3 grupe pacijenata u željenoj težini, sistoličkom i dijastoličkom krvnom tlaku, postotku tjelesne masti te razinama glukoze i kolesterola u krvi. Pacijenti s najvećim BMI (>30) prepoznali su više prednosti nego nedostataka gubitka tjelesne težine, dok se razine depresije i anksioznosti nisu značajno razlikovale među grupama ispitivanih. Dobiveni rezultati pokazuju da prekomjerno teške i pretile osobe pate od ozbiljnih medicinskih problema, kao i od određenih psiholoških poremećaja. Zbog toga smatramo da je takvim osobama potreban multidisciplinaran pristup koji uključuje pravilan pristup prehrani i tjelovježbi te medicinsku i psihološku pomoć.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Kategorija: Ostalo