crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 357072

Zbornik radova

Autori: Sindik, Joško; Veselinović, Zvjezdana
Naslov: Konstruktna valjanost dvaju upitnika za procjenu pripremljenosti djece za polazak u školu
( Construct validity of two questionnaires for estimating children readiness for school )
Izvornik: Zbornik radova 6. Dana osnovne škole Splitsko-dalmatinske županije Split / Ivon, Hicela (ur.). - Split : Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu ; Hrvatski pedagoško-književni zbor – Ogranak Split. , 2008. 189-205.
Skup: Međunarodni stručno-znastveni skup “ Prema kvalitetnoj školi”
Mjesto i datum: Split, Hrvatska, 24-25.4.2008.
Ključne riječi: spremnost; škola; upitnici; djeca; konstruktna valjanost
( readiness; school; questionnaires; children; construct validity )
Sažetak:
Sustavno poticanje razvoja obilježja koja su temelj pripremljenosti za polazak u osnovnu školu bitna je zadaća poticanja općeg psihosomatskog razvoja djeteta starije vrtićke dobi. Cilj istraživanja bio je utvrđivanje temeljnih psihometrijskih karakteristika, pouzdanosti te konstruktne valjanosti dva priručna instrumenta, koji se koriste za prikupljanje podataka na temelju procjena odgajatelja iz odgojnih grupa u kojima djeca borave, o bitnim karakteristikama djetetove pripremljenosti za polazak u osnovnu školu. Ispitan je prigodni uzorak djece koja su školski obveznici iz odgojnih skupina Dječjeg vrtića « ; Maksimir» ; u Zagrebu (N=96), 50 dječaka i 46 djevojčica, dobi od 5.5 do 7 godina, pomoću dva različita upitnika: Upitnika odstupanja od spremnosti za polazak u školu i Upitnika psihosomatskih obilježja. Odgajatelji su skloni uočavati i poželjne i nepoželjne karakteristike kod djece, pri čemu se DYSLALIA i DAROVITOST izdvajaju kao najčešće izdvajane posebne potrebe. Postupkom faktorske analize dobiveno je 3 faktora prvog reda te jedan faktor drugog reda kod Upitnika odstupanja od spremnosti za polazak u školu. Sedam faktora prvog reda te dva faktora drugog reda pronađena su kod Upitnika psihosomatskih obilježja bitnih za polaženje u školu, uvjetno nazvanih MOTORIČKO-ANALITIČKO-SINTETIČKI, te GOVORNO-SPOZNAJNI. Na temelju tih rezultata, načinjene su reducirane verzije ova dva mjerna instrumenta.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Cjeloviti rad (više od 1500 riječi)
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: josindik@public.hr (josindik@public.hr), 27. Svi. 2008. u 16:42 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4