crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 357817

Zbornik radova

Autori: Pavlin-Bernardić, Nina; Rovan, Daria; Vlahović-Štetić, Vesna
Naslov: Konceptualno znanje o zbrajanju: analiza dječjih interpretacija osnovnih svojstava zbrajanja
( Conceptual knowledge of addition: analysis of children's interpretations of basic addition principles )
Izvornik: XVI. Dani psihologije u Zadru: Sažetci radova / Vulić-Prtorić, Anita ; Ćubela Adorić, Vera ; Proroković, Ana ; Sorić, Izabela ; Valerjev, Pavle (ur.). - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru , 2008. 92-92 (ISBN: 978-953-7237-34-9).
Skup: XVI. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 29.-31.5.2008.
Ključne riječi: svojstva zbrajanja; djeca
( addition principles; children )
Sažetak:
Brojna istraživanja pokazuju da razvoj matematičkih pojmova započinje vrlo rano da bi se intenzivirao u predškolskom i školskom razdoblju. Jedan takav ključni konceptualni napredak predstavlja razumijevanje odnosa dio-cjelina koji predstavlja osnovu za stjecanje vještine zbrajanja (Resnick, 1992). Na razvoju znanja o odnosu dio-cjelina temelji se usvajanje osnovnih svojstava zbrajanja - aditivnosti, komutativnosti i asocijativnosti. U našem prijašnjem istraživanju (Pavlin-Bernardić i sur., 2006) analizirana je dječja uspješnost u zadacima koji su zahtijevali razumijevanje osnovnih svojstava zbrajanja. Djeca dobi od 4 do 7 godina ispitana su individualno, u kontekstu konkretnih objekata – trebala su odgovoriti imaju li dva medvjedića jednak broj bombona, pri čemu su medvjedićima bomboni bili raspodijeljeni prema načelima aditivnosti, komutativnosti ili asocijativnosti. Pokazalo da su djeca vrlo uspješno rješavala ove zadatke, a razlike u uspješnosti nađene su samo između najstarije i najmlađe dobne skupine. No, u nekim istraživanjima pokazalo se da djeca mogu biti uspješna u prepoznavanju svojstava zbrajanja u ranijoj dobi nego što su uspješna u njihovom objašnjavanju (Canobi i sur., 1998 ; Canobi i sur., 2002), što ukazuje na to da se s dobi razvija mogućnost verbaliziranja i objašnjavanja matematičkih koncepata. Kako bismo provjerili postoje li kvalitativne razlike u dječjim obrazloženjima odgovora, koje bi ukazale na različite razine konceptualnog znanja o zbrajanju, u ovom radu detaljno su analizirana objašnjenja koja su djeca davala prilikom rješavanja zadataka. Objašnjenja djece svrstana su u nekoliko kategorija, te je provjereno razlikuju li se djeca različite dobi prema čestini korištenja objašnjenja iz različitih kategorija i postoje li razlike u čestini korištenja različitih kategorija objašnjenja za različita svojstva zbrajanja. Raspravljene su teorijske i praktične implikacije dobivenih rezultata.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 130-1301676-1357
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: nbernardi@ffzg.hr (nbernardi@ffzg.hr), 2. Lip. 2008. u 15:41 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4