crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 358258

Zbornik radova

Autori: Lončarić, Darko
Naslov: Posreduju li strategije učenja i suočavanja efekte motivacijskih strategija na školsko postignuće?
( Do coping and learning strategies mediate effects of motivational strategies onto school achievement? )
Izvornik: XVI. dani psihologije u Zadru / Vulić-Prtorić, Anita ; Ćubela Adorić, Vera ; Proroković, Ana ; Sorić, Izabela ; Valerjev, Pavle (ur.). - Zadar : Sveučilište u Zadru, Odjel za psihologiju , 2008. 73-73 (ISBN: 978-953-7237-34-9).
Skup: XVI. dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 29-31.05.2008.
Ključne riječi: Medijacija; strategije učenja; strategije suočavanja; školsko postignuće; motivacija; samoregulirano učenje
( Mediation; learning strategies; coping strategies; school achievement; motivation; self-regulated learning )
Sažetak:
Pri razmatranju čimbenika školskog uspjeha, sve se više naglašava doprinos samoregulacije učenja. Model samoregulacije uspješno objašnjava razlike između učenikove stvarne izvedbe i izvedbe predviđene temeljem njegovih sposobnosti, neposredne obiteljske ili školske okoline i poučavanja. Ipak, do danas nisu razjašnjeni svi medijacijski efekti u procesu samoregulacije učenja. Mnogi modeli razmatrali su strategije učenja kao medijatorske varijable. Vrlo su oskudni podaci o strategijama suočavanja kao medijatorima veze motivacija-školsko postignuće. Osnovni cilj ovog istraživanja jest usporediti medijacijske efekte strategija učenja i strategija suočavanja, kako bi pokušali objasniti vezu između motivacijskih strategija i školskog postignuća. U istraživanju je učestvovalo 405 učenika (53, 3% djevojčica) od petog do osmog razreda (M=12, 70 ; SD=1, 12 ) iz dvije osnovne škole prigradskog područja grada Rijeke. Učenici su ispunjavali Skalu komponenti samoreguliranog učenja i skraćenu verziju Skale suočavanja s dobivanjem loše ocjene (Lončarić, 2006, 2007). Rezultati su pokazali da strategije učenja i suočavanja sa školskim neuspjehom u potpunosti posreduju efekte motivacije na školsko postignuće. Komentirani su mogući uzroci izravnih efekata u modelima koji ne obuhvaćaju sve relevantne medijatore. Također, razmotreno je i pitanje diskriminativne valjanosti motivacijskih strategija i strategija učenja.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 009-0342618-2193
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: darko@ufri.hr (darko@ufri.hr), 6. Lip. 2008. u 00:22 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4