Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Posreduju li strategije učenja i suočavanja efekte motivacijskih strategija na školsko postignuće? (CROSBI ID 539839)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Lončarić, Darko Posreduju li strategije učenja i suočavanja efekte motivacijskih strategija na školsko postignuće? // XVI. dani psihologije u Zadru / Vulić-Prtorić, Anita ; Ćubela Adorić, Vera ; Proroković, Ana et al. (ur.). Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2008. str. 73-73

Podaci o odgovornosti

Lončarić, Darko

hrvatski

Posreduju li strategije učenja i suočavanja efekte motivacijskih strategija na školsko postignuće?

Pri razmatranju čimbenika školskog uspjeha, sve se više naglašava doprinos samoregulacije učenja. Model samoregulacije uspješno objašnjava razlike između učenikove stvarne izvedbe i izvedbe predviđene temeljem njegovih sposobnosti, neposredne obiteljske ili školske okoline i poučavanja. Ipak, do danas nisu razjašnjeni svi medijacijski efekti u procesu samoregulacije učenja. Mnogi modeli razmatrali su strategije učenja kao medijatorske varijable. Vrlo su oskudni podaci o strategijama suočavanja kao medijatorima veze motivacija-školsko postignuće. Osnovni cilj ovog istraživanja jest usporediti medijacijske efekte strategija učenja i strategija suočavanja, kako bi pokušali objasniti vezu između motivacijskih strategija i školskog postignuća. U istraživanju je učestvovalo 405 učenika (53, 3% djevojčica) od petog do osmog razreda (M=12, 70 ; SD=1, 12 ) iz dvije osnovne škole prigradskog područja grada Rijeke. Učenici su ispunjavali Skalu komponenti samoreguliranog učenja i skraćenu verziju Skale suočavanja s dobivanjem loše ocjene (Lončarić, 2006, 2007). Rezultati su pokazali da strategije učenja i suočavanja sa školskim neuspjehom u potpunosti posreduju efekte motivacije na školsko postignuće. Komentirani su mogući uzroci izravnih efekata u modelima koji ne obuhvaćaju sve relevantne medijatore. Također, razmotreno je i pitanje diskriminativne valjanosti motivacijskih strategija i strategija učenja.

Medijacija; strategije učenja; strategije suočavanja; školsko postignuće; motivacija; samoregulirano učenje

nije evidentirano

engleski

Do coping and learning strategies mediate effects of motivational strategies onto school achievement?

nije evidentirano

Mediation; learning strategies; coping strategies; school achievement; motivation; self-regulated learning

nije evidentirano

Podaci o prilogu

73-73.

2008.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XVI. dani psihologije u Zadru

Vulić-Prtorić, Anita ; Ćubela Adorić, Vera ; Proroković, Ana ; Sorić, Izabela ; Valerjev, Pavle

Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

978-953-7237-34-9

Podaci o skupu

XVI. Dani psihologije u Zadru

predavanje

28.05.2008-30.05.2008

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija