crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 358262

Zbornik radova

Autori: Lončarić, Darko
Naslov: Osobne i razvojne odrednice samoreguliranog učenja za cjeloživotno obrazovanje
( Personal and Developmental Determinants of Self-Regulated Learning for Lifelong Education )
Izvornik: Perspektive cjeloživotnog obrazovanja odgajatelja i učitelja / Bacalja, Robert (ur.). - Zadar : Sveučilište u Zadru, Odjel za izobrazbu učitelja i odgajatelja , 2008. 12-13 (ISBN: 978-953-7237-37-0).
Skup: Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgajatelja
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 30-31.05.2008.
Ključne riječi: Razvoj; samoregulacija; cjeloživotno obrazovanje; učenje
( Development; self-regulation; lifelong education; learning )
Sažetak:
Vještine samoregulacije učenja osnovni su preduvjet uspješnog cjeloživotnog učenja. U neformalnim i informalnim oblicima cjeloživotnog obrazovanja često su elementi motiviranja, nadzora, a ponegdje i vrednovanja prepušteni učeniku i zbog toga su mu potrebne iznimne vještine samoregulacije. Samoregulacija je važna i u ranim formalnim oblicima obrazovanja jer objašnjava razlike između učenikove stvarne izvedbe i izvedbe predviđene temeljem njegovih sposobnosti, neposredne obiteljske ili školske okoline i kvalitete poučavanja. Cilj ovog rada jeste empirijski provjeriti neke osobne i razvojne odrednice samoregulacije učenja u višim razredima osnovne škole. U istraživanju je sudjelovao 431 učenik (51 % djevojčica) od petog do osmog razreda (M=12, 52 ; SD=1, 13 ). Učenici su ispunili list s općim podacima i Skalu komponenti samoreguliranog učenja (Lončarić, 2007, 2008). Većina spolnih razlika bila je u skladu s prethodnim istraživanjima i modelima. Neki rezultati istraživanja vezani uz dobne razlike bili su iznenađujući utoliko što su stariji učenici (kod kojih možemo očekivati veći stupanj razvoja interpersonalnih, kognitivnih i metakognitivnih vještina i sposobnosti) postigli lošije rezultate na cijelom nizu komponenti samoreguliranog učenja. Iako se dio nalaza može povezati s pubertetskim promjenama i specifičnostima rane adolescencije, treba se zapitati jesu li nastavnici spremni i osposobljeni poticati samoregulirano učenje i barem ublažiti očigledno opadanje akademske samoregulacije u višim razredima osnovne škole.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 009-0342618-2193
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: darko@ufri.hr (darko@ufri.hr), 6. Lip. 2008. u 00:34 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4