Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Osobne i razvojne odrednice samoreguliranog učenja za cjeloživotno obrazovanje (CROSBI ID 539840)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Lončarić, Darko Osobne i razvojne odrednice samoreguliranog učenja za cjeloživotno obrazovanje // Perspektive cjeloživotnog obrazovanja odgajatelja i učitelja / Bacalja, Robert (ur.). Zadar: Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2008. str. 12-13

Podaci o odgovornosti

Lončarić, Darko

hrvatski

Osobne i razvojne odrednice samoreguliranog učenja za cjeloživotno obrazovanje

Vještine samoregulacije učenja osnovni su preduvjet uspješnog cjeloživotnog učenja. U neformalnim i informalnim oblicima cjeloživotnog obrazovanja često su elementi motiviranja, nadzora, a ponegdje i vrednovanja prepušteni učeniku i zbog toga su mu potrebne iznimne vještine samoregulacije. Samoregulacija je važna i u ranim formalnim oblicima obrazovanja jer objašnjava razlike između učenikove stvarne izvedbe i izvedbe predviđene temeljem njegovih sposobnosti, neposredne obiteljske ili školske okoline i kvalitete poučavanja. Cilj ovog rada jeste empirijski provjeriti neke osobne i razvojne odrednice samoregulacije učenja u višim razredima osnovne škole. U istraživanju je sudjelovao 431 učenik (51 % djevojčica) od petog do osmog razreda (M=12, 52 ; SD=1, 13 ). Učenici su ispunili list s općim podacima i Skalu komponenti samoreguliranog učenja (Lončarić, 2007, 2008). Većina spolnih razlika bila je u skladu s prethodnim istraživanjima i modelima. Neki rezultati istraživanja vezani uz dobne razlike bili su iznenađujući utoliko što su stariji učenici (kod kojih možemo očekivati veći stupanj razvoja interpersonalnih, kognitivnih i metakognitivnih vještina i sposobnosti) postigli lošije rezultate na cijelom nizu komponenti samoreguliranog učenja. Iako se dio nalaza može povezati s pubertetskim promjenama i specifičnostima rane adolescencije, treba se zapitati jesu li nastavnici spremni i osposobljeni poticati samoregulirano učenje i barem ublažiti očigledno opadanje akademske samoregulacije u višim razredima osnovne škole.

Razvoj; samoregulacija; cjeloživotno obrazovanje; učenje

nije evidentirano

engleski

Personal and Developmental Determinants of Self-Regulated Learning for Lifelong Education

nije evidentirano

Development; self-regulation; lifelong education; learning

nije evidentirano

Podaci o prilogu

12-13.

2008.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Bacalja, Robert

Zadar: Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru

978-953-7237-37-0

Podaci o skupu

Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgajatelja

predavanje

30.05.2008-31.05.2008

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija