Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Usporedba rezultata Reyovog testa auditivno-verbalnog učenja na uzorcima mlade muške populacije različitog zdravstvenog statusa (CROSBI ID 541322)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Huaptfeld, Valerija ; Bosnar, Ksenija ; Greblo, Zrinka Usporedba rezultata Reyovog testa auditivno-verbalnog učenja na uzorcima mlade muške populacije različitog zdravstvenog statusa // 18. dani Ramira i Zorana Bujasa / Keresteš, Gordana ; Brković, Irma ; Butković, Ana (ur.). Zagreb, 2007. str. 97-x

Podaci o odgovornosti

Huaptfeld, Valerija ; Bosnar, Ksenija ; Greblo, Zrinka

hrvatski

Usporedba rezultata Reyovog testa auditivno-verbalnog učenja na uzorcima mlade muške populacije različitog zdravstvenog statusa

Test auditivno-verbalnog učenja (AVLT – Auditory Verbal Learning Test) André Reya je često korišten mjerni instrument za ispitivanje pamćenja u kliničkoj populaciji. Pri testiranju se koriste dvije liste riječi od kojih je jedna lista osnovna koja se uči tijekom pet ponavljanja, a druga lista je interferirajuća koja se čita nakon petog čitanja i dosjećanja. Nakon čitanja i dosjećanja interferirajuće liste, zadatak ispitanika je da se dosjeti osnovne liste (sad bez ponovnog čitanja). Test mjeri više čimbenika pamćenja – kapacitet neposrednog upamćivanja, učenje tijekom ponavljanja te efekte proaktivne i retroaktivne inhibicije. Uz kvantitativnu, na rezultatima se može izvršiti i kvalitativna analiza dosjećanja koja uključuje analizu ponavljanja istog odgovora, konfabulacije, perseveracije i slično. Cilj ovog rada je utvrditi razlike u rezultatima AVLT-a na uzorcima mladih osoba različitog zdravstvenog statusa izjednačenih po spolu i obrazovnom statusu. Istraživanje je provedeno na tri grupe studenata muškog spola u dobi od 19 do 28 godina. U prvoj kliničkoj grupi je testirano 13 ispitanika s dokazanom dijagnozom organske cerebralne disfunkcije. Druga klinička skupina sastojala se od 21 ispitanika. Ispitanici iz druge grupe javili su se psihologu zbog različitih razloga (smetnje koncentracije, emocionalne smetnje i sl.) i nisu imali dokazanu organsku cerebralnu disfunkciju niti dijagnosticiranu psihičku bolest. Treću grupu od 23 ispitanika sačinjavali su studenti Kineziološkog fakulteta koji su prije upisa na fakultet prošli zdravstveni pregled i za koje nema podataka o narušenom zdravlju. Na 7 varijabli (dosjećanje osnovne liste nakon prvog do petog čitanja, dosjećanje interferirajuće liste i dosjećanje osnovne liste nakon interferencije) učinjena je analiza varijance koja nije pokazala statistički značajne razlike među grupama različitog zdravstvenog statusa. U posljednjoj varijabli (dosjećanje nakon interferencije) opaža se tendencija da studenti s dokazanom organskom cerebralnom disfunkcijom imaju nešto slabije rezultate nego zdravi studenti no razlika se nije pokazala statistički značajnom.

test učenja; AVLT; studenti

nije evidentirano

engleski

Comparison of Auditory Verbal Learning Test results between groups of male students with different health status

nije evidentirano

learning test; AVLT; students

nije evidentirano

Podaci o prilogu

97-x.

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

18. dani Ramira i Zorana Bujasa

Keresteš, Gordana ; Brković, Irma ; Butković, Ana

Zagreb:

978-953-175-302-9

Podaci o skupu

18. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA

predavanje

13.12.2007-15.12.2007

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija