crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 364958

Časopis

Autori: Jakšić, Mirna; Vizek Vidović, Vlasta
Naslov: Ciljevi postignuća, percepcija kompetentnosti, spol i strategije učenja u općem akademskom kontekstu
( Achievement goals, percieved competence, gender and learning strategies in a general academic context )
Izvornik: Suvremena psihologija (1331-9264) 11 (2008), 1; 7-24
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: ciljevi postignuća; kompetentnost; spol; strategije učenja
( achievement goals; competence; gender; learning strategies )
Sažetak:
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos ciljeva postignuća s percepcijom osobne kompetentnosti i spolom te upotrebom različitih strategija učenja kod studenata u općem akademskom kontekstu. Pokušali smo odgovoriti na pitanje mogu li se ciljevi postignuća u okviru 2 x 2 modela te njihovi odnosi s pretpostavljenim antecedentima i posljedicama održati i na globalnoj razini akademskog postignuća i motivacije. Istraživanje je provedeno na studentima Kineziološkog fakulteta u Zagrebu (N=199). Percipirana kompetentnost pokazala se kao pozitivan prediktor cilja ovladavanja zadatkom putem uključivanja i upotrebe svih strategija učenja, te negativan prediktor cilja ovladavanja zadatkom putem izbjegavanja. Spol nije imao značajan doprinos predikciji ciljeva postignuća, ali se pokazao kao značajan prediktor strategija razumijevanja te traženja podrške i samousmjeravanja. Cilj ovladavanja zadatkom putem uključivanja pokazao se kao pozitivan prediktor svih strategija učenja te je utvrđen i njegov posredujući učinak na povezanost spola i percipirane kompetentnosti sa strategijom traženja podrške i samosumjeravnja. Cilj izvedbe putem uključivanja pokazao se kao pozitivan prediktor kritičkog razmišljanja i primjene te odsustva poteškoća pri učenju. Cilj izvedbe putem izbjegavanja negativan je prediktor odsustva poteškoća pri učenju. U raspravi se navode implikacije nalaza za primjenu u akademskoj praksi.
Projekt / tema: 100-1001677-0880
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL cjelovitog teksta:
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: Ciljevi postignuća, percepcija kompetentnosti, spol i strategije učenja u općem akademskom kontekstu
Upisao u CROSBI: pavin@idi.hr (pavin@idi.hr), 11. Ruj. 2008. u 10:59 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4