Ciljevi postignuća, percepcija kompetentnosti, spol i strategije učenja u općem akademskom kontekstu (CROSBI ID 144605)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Jakšić, Mirna ; Vizek Vidović, Vlasta
hrvatski
Ciljevi postignuća, percepcija kompetentnosti, spol i strategije učenja u općem akademskom kontekstu
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos ciljeva postignuća s percepcijom osobne kompetentnosti i spolom te upotrebom različitih strategija učenja kod studenata u općem akademskom kontekstu. Pokušali smo odgovoriti na pitanje mogu li se ciljevi postignuća u okviru 2 x 2 modela te njihovi odnosi s pretpostavljenim antecedentima i posljedicama održati i na globalnoj razini akademskog postignuća i motivacije. Istraživanje je provedeno na studentima Kineziološkog fakulteta u Zagrebu (N=199). Percipirana kompetentnost pokazala se kao pozitivan prediktor cilja ovladavanja zadatkom putem uključivanja i upotrebe svih strategija učenja, te negativan prediktor cilja ovladavanja zadatkom putem izbjegavanja. Spol nije imao značajan doprinos predikciji ciljeva postignuća, ali se pokazao kao značajan prediktor strategija razumijevanja te traženja podrške i samousmjeravanja. Cilj ovladavanja zadatkom putem uključivanja pokazao se kao pozitivan prediktor svih strategija učenja te je utvrđen i njegov posredujući učinak na povezanost spola i percipirane kompetentnosti sa strategijom traženja podrške i samosumjeravnja. Cilj izvedbe putem uključivanja pokazao se kao pozitivan prediktor kritičkog razmišljanja i primjene te odsustva poteškoća pri učenju. Cilj izvedbe putem izbjegavanja negativan je prediktor odsustva poteškoća pri učenju. U raspravi se navode implikacije nalaza za primjenu u akademskoj praksi.
ciljevi postignuća ; kompetentnost ; spol ; strategije učenja
nije evidentirano
engleski
Achievement goals, percieved competence, gender and learning strategies in a general academic context
nije evidentirano
achievement goals ; competence ; gender ; learning strategies
nije evidentirano