Godina: 2008
Serija: 215
Stranica: 1
ISBN: 978-953-95206-1-6
Ključne riječi: uspješno starenje; strategije; sreća; mudrost
( successful ageing; strategies; happiness; wisdom )
Knjiga prikazuje rezultate rada na projektu "Strategije uspješnoga starenja" koji se primarno odnosio na istraživanje specifičnih strategija koje starije osobe primjenjuju pri postizanju životnih ciljeva. Razmatran je niz varijabli koje su povezane s uspješnim starenjem i njegov su sastavni dio kao što su zdravlje, prehrana, tjelesna aktivnost, zadovoljstvo i sreća u životu, životni optimizam, te mudrost i smisao života. Prvo, uvodno poglavlje napisano s ciljem da se čitateljima u osnovnim crtama prikaže projekt na temelju kojega je knjiga nastala. Metodološki podaci namijenjeni su publici koja ima znanstveno-stručne interese, no svako se od preostalih šest poglavlja može čitati i pratiti i bez informacija sadržanih u tom prvom dijelu knjige. Drugo je poglavlje posvećeno definiranju pojma uspješnog starenja. Opisana su tri osnovna teorijska pristupa u definiranju ovoga koncepta, a zatim su opisana i glavna istraživanja koja svojim rezultatima daju podršku pojedinim teorijskim pristupima. Uz to, prikazani su i elementi i kriteriji uspješnoga starenja identificirani tijekom rada na projektu. Treće poglavlje opisuje tri faktora za koje se veliki broj autora slaže da predstavljaju osnovu uspješnoga starenja: zdrava prehrana, tjelesna aktivnost i životni optimizam. Četvrto je poglavlje posvećeno životnim ciljevima, i različitim načinima odnosno strategijama koje osobe mogu primjenjivati kako bi došle do tih ciljeva. Posebno, peto poglavlje posvećeno je sreći i zadovoljstvu u životu, a šesto poglavlje razmatra složene kognitivne fenomene kao što su mudrost i smisao života. U posljednjem, sedmom poglavlju prikazano je šest intervjua, odnosno šest životnih priča osoba koje su članovi njihove okoline identificirali i ocijenili kao primjere za uspješno starenje.
Kategorija: Znanstvena
Upisao u CROSBI: nambrosi@unipu.hr (nambrosi@unipu.hr), 30. Lis. 2008. u 09:06 sati