Pregled bibliografske jedinice broj: 373318

Autori: Franc, Renata; Maričić, Jelena; Šakić, Vlado
Naslov: Otvorene i prikrivene predrasude: uloga motivacije za nepredrasudno ponašanje
( Blatant and subtle prejudice: the role of motivation for nonprejudiced behavior )
Izvornik: XVI. Dani psihologije u Zadru: Sažeci radova / Vulić-Prtorić, Anita ; Ćublea Adorić, Vera ; Proroković, Ana ; Sorić, Izabela ; Valerjev, Pavle (ur.). - Zadar : Sveučilište u Zadru , 2008. 52 (ISBN: 978-953-7237-34-9).
Skup: XVI. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 28.-30.05.2008.
Ključne riječi: otvorene predrasude; prikrivene predrasude; motivacija za nepredrasudno ponašanje
( blatant prejudice; subtle prejudice; motivation for nonprejudiced behavior )
Opći cilj rada bio je utvrditi sličnosti i razlike u pojavnosti i odrednicama otvorenih i prikrivenih predrasuda prema četiri društvene grupe: ženama ; starijim osobama, osobama s invaliditetom te homoseksualnim osobama. Uz ovaj opći cilj posebni cilj bio je provjeriti ulogu osobne i društvene motivacije za nepredrasudno ponašanje u otvorenom i prikrivenom iskazivanju predrasuda. Analizirani podaci prikupljeni su anketnim ispitivanjem na nacionalnom reprezentativnom uzorku građana Hrvatske, u studenom 2007. godine. Kao moguće odrednice otvorenih i prikrivenih predrasuda, uz sociodemografska obilježja sudionika, analizirani su orijentacija socijalnoj dominaciji, osobna i društvena motivacija za nepredrasudno ponašanje, kontakt s pripadnicima grupe koja je meta predrasuda i percipirana međugrupna sličnost, te osobna iskustva diskriminacije. Prikupljeni podaci ukazuju da su u Hrvatskoj od četiri obuhvaćane društvene grupe koje su moguće mete predrasuda (žene, starije osobe, osobe s invaliditetom i homoseksualne osobe) i na mjeri otvorenih i prikrivenih predrasuda relativno najzastupljenije predrasude prema homoseksualnim osobama. Među analiziranim odrednicama i otvorenih i prikrivenih predrasuda neovisno o konkretnoj grupi – meti predrasuda pokazao se kontakt s pripadnicima grupe, dok uloga osobne i društvene motivacije za nepredrasudno ponašanje ovisi o meti predrasuda i radi li se o otvorenoj ili prikrivenom iskazivanju predrasuda. Utvrđeni rezultati komentiraju se u kontekstu važnosti uloge motivacije i normi u iskazivanju i istraživanju predrasuda.
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Projekt / tema: 194-1941533-1514
Izvorni jezik: Hrvatski