crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 373326

Zbornik radova

Autori: Maričić, Jelena; Kamenov, Željka
Naslov: Neki tipovi i odrednice usamljenosti kod djece osnovnoškolske dobi
( Some types and determinants of loneliness in elementary school children )
Izvornik: XVI. Dani psihologije u Zadru: Sažeci radova / Vulić-Prtorić Anita ; Ćubela Adorić Vera ; Proroković, Ana ; Sorić, Izabela ; Valerjev, Pavle (ur.). - Zadar : Sveučilište u Zadru , 2008. 80 (ISBN: 978-953-7237-34-9).
Skup: XVI. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 28.-30.5.2008.
Ključne riječi: usamljenost; emocionalna usamljenost; socijalna usamljenost; privrženost
( loneliness; emotional loneliness; social loneliness; attachment )
Sažetak:
Usamljenost je posljedica percipiranja razlike između željene i ostvarene razine odnosa s drugim ljudima te može biti povezana s nedovoljnom kvantitetom (socijalna usamljenost) ili kvalitetom (emocionalna usamljenost) postojećih odnosa. Dječja usamljenost dugo je vremena bila zanemarivan problem budući da se smatralo da djeca nisu sposobna za istinske odnose s drugima pa stoga ni za osjećaj njihova nedostatka, no s vremenom se došlo do spoznaje da je usamljenost, osim što je stvaran problem u životu neke djece, također i prediktor budućih problema u socijalnome funkcioniranju. Na djetetov osjećaj usamljenosti mogu utjecati slabi ili neadekvatni odnosi s vršnjacima ili s roditeljima, kao i neka njegova druga iskustva i doživljaji. Prethodnim istraživanjima dobiveno je da su djeca koja su sigurnije privržena majci tijekom srednjeg djetinjstva rjeđe usamljena te da imaju više recipročnih prijateljstava. Iako odnos s roditeljima i kasnije ostaje vrlo važan, u predadolescentskom razdoblju djeca postaju manje sklona roditeljima pokazivati svoje osobne osjećaje, a to u većoj mjeri čine u odnosima s vršnjacima i prijateljima. Uz primjetno povećavanje važnosti bliskih vršnjačkih odnosa, prihvaćenost od strane vršnjačke skupine i dalje ima bitnu ulogu. Navedene karakteristike socijalnog razvoja dovode do promjena u uzrocima, kao i u dječjem doživljaju vlastite usamljenosti. Istraživanje je provedeno na učenicima četvrtih i sedmih razreda zagrebačkih osnovnih škola. Cilj istraživanja jest upoznati se s pojavnošću različitih tipova usamljenosti te s njihovim korelatima. Nastoji se ispitati međusobni odnos emocionalne, socijalne i usamljenosti u odnosu s roditeljima te se također nastoji spoznati uloga privrženosti u svakoj od ovih usamljenosti. Osim toga ispituje se percepcija razloga emocionalno i/ili socijalno usamljene djece za njihovu vlastitu usamljenost. Utvrđene su i spolne te dobne razlike u usamljenosti i ostalim mjerama, kao i u njihovome međusobnome odnosu, a rezultati su komentirani u skladu s teorijskim objašnjenjima i nalazima srodnih istraživanja.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 194-1941533-1514, 130-1301422-1420
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: jmaricic@pilar.hr (jmaricic@pilar.hr), 26. Stu. 2008. u 15:32 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4