crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 373518

Zbornik radova

Autori: Pavličević-Franić, Dunja; Gazdić-Alerić, Tamara; Pešić-Ilijaš, Tatjana
Naslov: Utjecaj kognitivnoga razvoja na jezičnu kompetenciju učenika
( The Influence of Cognitive Development on the Pupil's Language Competence )
Izvornik: Konferencijski zbornik Drugi specijalizirani znanstveni skup : Rano učenje hrvatskoga jezika 2 = Conference proceedings of The Second Special Focus Symposium on the Early Learning of Croatian Language / Pavličević-Franić, Dunja ; i Bežen, Ante (ur.). - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; ECNSI - Europski centar za sustavna i napredna istraživanja, Zagreb , 2009. 187-202 (ISBN: 978-953-7210-18-2).
Skup: Specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga jezika (2 ; 2008)
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 13.-15.11.2008.
Ključne riječi: psiholingvistika; razvojna psihologija; usvajanje jezika; rano učenje jezika; poučavanje materinskoga jezika; učenički pisani radovi
( psycholinguistics; development psychology; language acquisition; early language learning; mother tongue teaching; pupil's written work )
Sažetak:
Učenici u dobi od 7. do otprilike 11. godine, dakle od 1. do 6. razreda osnovne škole, ulaze u svijet izazovnih mentalnih aktivnosti. U tom razdoblju mišljenje djece postaje logičnije, fleksibilnije i organiziranije no što je bilo tijekom ranoga djetinjstva. Prema poznatoj Piagetovoj teoriji kognitivnoga razvoja, dijete se u toj dobi nalazi u fazi konkretnih operacija i tada počinje shvaćati različite oblike konzervacije, klasifikacije i odnosnoga rasuđivanja. Nova se znanja i vještine uvijek nadograđuju na postojeće temelje i povezana su s razvojem različitih vrsta kompetencija (jezične, sociolingvističke, diskurzivne, strateške), koje se sustavno razvijaju u nastavi materinskoga jezika. U radu se na primjeru 94 školska rada učenika od 1. do 6. razreda, koja su prikupljena u 7 osnovnih škola na području sjeverne i središnje Hrvatske, prikazuje razvoj, ponajprije, komunikacijske kompetencije, kao dijela jezične kompetencije učenika, koji je u vezi s razvojem djetetove spoznaje, odnosno njegovim poimanjem svijeta koji ga okružuje. Činjenica da djeca različite dobi, s obzirom na svoje kognitivne mogućnosti koje se postupno razvijaju, gledaju svijet na različite načine te raspolažu različitom količinom informacija, potvrđena je u školskim radovima učenika. U njima se, naime, mogu uočiti jezični elementi koji potvrđuju postojanje takvih kvalitativnih razlika u mišljenju djece različite dobi u istom razvojnom razdoblju.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Cjeloviti rad (više od 1500 riječi)
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Projekt / tema: 227-2270729-0725
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Filologija
Upisao u CROSBI: dpfranic@ufzg.hr (dpfranic@ufzg.hr), 27. Stu. 2008. u 11:23 sati
Napomene:
Sažetak rada objavljen je i u knjižici sažetaka sa istoga skupa ; 2008., str. 41-41.



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4