Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj kognitivnoga razvoja na jezičnu kompetenciju učenika (CROSBI ID 543759)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Pavličević-Franić, Dunja ; Gazdić-Alerić, Tamara ; Pešić-Ilijaš, Tatjana Utjecaj kognitivnoga razvoja na jezičnu kompetenciju učenika // Konferencijski zbornik Drugi specijalizirani znanstveni skup : Rano učenje hrvatskoga jezika 2 = Conference proceedings of The Second Special Focus Symposium on the Early Learning of Croatian Language / Pavličević-Franić, Dunja ; i Bežen, Ante (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2009. str. 187-202

Podaci o odgovornosti

Pavličević-Franić, Dunja ; Gazdić-Alerić, Tamara ; Pešić-Ilijaš, Tatjana

hrvatski

Utjecaj kognitivnoga razvoja na jezičnu kompetenciju učenika

Učenici u dobi od 7. do otprilike 11. godine, dakle od 1. do 6. razreda osnovne škole, ulaze u svijet izazovnih mentalnih aktivnosti. U tom razdoblju mišljenje djece postaje logičnije, fleksibilnije i organiziranije no što je bilo tijekom ranoga djetinjstva. Prema poznatoj Piagetovoj teoriji kognitivnoga razvoja, dijete se u toj dobi nalazi u fazi konkretnih operacija i tada počinje shvaćati različite oblike konzervacije, klasifikacije i odnosnoga rasuđivanja. Nova se znanja i vještine uvijek nadograđuju na postojeće temelje i povezana su s razvojem različitih vrsta kompetencija (jezične, sociolingvističke, diskurzivne, strateške), koje se sustavno razvijaju u nastavi materinskoga jezika. U radu se na primjeru 94 školska rada učenika od 1. do 6. razreda, koja su prikupljena u 7 osnovnih škola na području sjeverne i središnje Hrvatske, prikazuje razvoj, ponajprije, komunikacijske kompetencije, kao dijela jezične kompetencije učenika, koji je u vezi s razvojem djetetove spoznaje, odnosno njegovim poimanjem svijeta koji ga okružuje. Činjenica da djeca različite dobi, s obzirom na svoje kognitivne mogućnosti koje se postupno razvijaju, gledaju svijet na različite načine te raspolažu različitom količinom informacija, potvrđena je u školskim radovima učenika. U njima se, naime, mogu uočiti jezični elementi koji potvrđuju postojanje takvih kvalitativnih razlika u mišljenju djece različite dobi u istom razvojnom razdoblju.

psiholingvistika; razvojna psihologija; usvajanje jezika; rano učenje jezika; poučavanje materinskoga jezika; učenički pisani radovi

Sažetak rada objavljen je i u knjižici sažetaka sa istoga skupa ; 2008., str. 41-41.

engleski

The Influence of Cognitive Development on the Pupil's Language Competence

nije evidentirano

psycholinguistics; development psychology; language acquisition; early language learning; mother tongue teaching; pupil's written work

nije evidentirano

Podaci o prilogu

187-202.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Konferencijski zbornik Drugi specijalizirani znanstveni skup : Rano učenje hrvatskoga jezika 2 = Conference proceedings of The Second Special Focus Symposium on the Early Learning of Croatian Language

Pavličević-Franić, Dunja ; i Bežen, Ante

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI)

978-953-7210-18-2

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Psihologija, Filologija