Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

RAZLIKE U PERCEPCIJI MOTIVACIJSKE KLIME MLADIH RUKOMETAŠA RAZLIČITOG RANGA KVALITETE (CROSBI ID 544067)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Barić, Renata i Žunec, Hrvoje RAZLIKE U PERCEPCIJI MOTIVACIJSKE KLIME MLADIH RUKOMETAŠA RAZLIČITOG RANGA KVALITETE // Knjiga sažetaka 16. godišnje konferencije hrvatskih psihologa / Haždiselimović, Dž, kolesarić, V. ; Pregrad, J. ; Plavšić, M. (ur.). Poreč: Gipa d.o.o., 2008. str. 182-183

Podaci o odgovornosti

Barić, Renata i Žunec, Hrvoje

hrvatski

RAZLIKE U PERCEPCIJI MOTIVACIJSKE KLIME MLADIH RUKOMETAŠA RAZLIČITOG RANGA KVALITETE

Prema teoriji postignuća u sportu motivacija je funkcija dispozicijskih osobina, ali i situacijskih karakteristika sportskog konteksta. Sportaš vlastito djelovanje interpretira u kontekstu okolinskih faktora. Oni predstavljaju sredstva koja pojedinac koristi za formiranje unutrašnjih, motivacijski relevantnih poticaja, a interpersonalni kontekst sporta važan je faktor koji oblikuje sportaševu percepciju. Njihovo međudjelovanje determinira motivacijsku klimu. Nju čini niz faktora koji određuju ciljeve koje sportaš želi postići, vrednovanja i nagrađivanja njegovih stremljenja, te zahtjeva koji se postavljaju, a tiču se odnosa sa ostalim akterima sportskog konteksta. Dva su temeljna obrasca motivacijske klime: klima usmjerena ka učenju i razvoju vještina predstavlja okruženje u kojem trener pozitivno potkrepljuje sportašev napredak, ulaganje napora i usavršavanje, sportaši surađuju, a uspjeh se vrednuje prema kriteriju samoreferenciranosti. Klima usmjerena ka demonstraciji superiorne izvedbe i rezultatu prevladava kad trener kažnjava ili ističe neuspjeh i pogreške, daje manje pozitivnih povratnih informacija i podrške, potičući sportaše na međusobnu kompeticiju, a uspjeh se vrednuje normativno. Motivacijska klima jedan je od ključnih faktora odabira sporta kao dugoročnog opredjeljenja mladog sportaša i želimo li smanjiti osipanje mladih iz sporta, važno je razumjeti utjecaj različitih faktora koji na njihovu percepciju klime djeluju. U ovom radu bavili smo se jednim – rangom kvalitete, procijenjenim na temelju razine natjecanja i ostvarenog plasmana. Kako se kod sportaša različitog ranga treninzi i natjecanja drugačije organiziraju i realiziraju, moguće je očekivati različito doživljavanje treninga i atmosfere na treningu i utakmicama. Naš je cilj bio ispitati postoje li razlike u percipiranoj motivacijskoj klimi kod rukometaša različitog ranga kvalitete na uzorku 182 rukometaša u dobi od 13 do 18 godina iz 16 rukometnih klubova iz 5 hrvatskih županija. Za procjenu percipirane motivacijske klime korištena je hrvatska verzija Upitnika percipirane motivacijske klime u sportu, PMCSQ (Seifriz i sur., 1992 ; Barić, 2004). Rezultati složene analize varijance pokazuju statistički značajnu razliku u percepciji motivacijske klime usmjerene na učenje, usavršavanje vještina i suradnju s obzirom na dob. Mlađi kadeti, za razliku od juniora u većoj mjeri motivacijsku klimu u svojim ekipama doživljavaju usmjerenom prema učenju, usaršavanju vještina i suradnji. Suprotno očekivanjima, razlika u percepciji motivacijske klime s obzirom na rang kvalitete i/ili interakciju kvalitete i dobi nije utvrđena

motivacijska klima; sport mladih; rukomet

nije evidentirano

engleski

THE MOTIVATIONAL CLIMATE DIFFERENCES IN YOUNG HANDBALLERS OF DIFFERENT QUALITY

nije evidentirano

motivational climate; youth sport; handball

nije evidentirano

Podaci o prilogu

182-183.

2008.

nije evidentirano

objavljeno

978-953-95206-2-3

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka 16. godišnje konferencije hrvatskih psihologa

Haždiselimović, Dž, kolesarić, V. ; Pregrad, J. ; Plavšić, M.

Poreč: Gipa d.o.o.

Podaci o skupu

16. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Psihologija- mediji- etika"

poster

01.10.2008-04.10.2008

Poreč, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija