Moralne emocije i polarizacija birača (CROSBI ID 146072)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Rihtar, Stanko ; Ferić, Ivana
hrvatski
Moralne emocije i polarizacija birača
Uloga moralnih emocija u polarizaciji birača provjerena je istraživanjem na reprezentativnom uzorku punoljetnoga stanovništva Hrvatske, provedenom prije parlamentarnih izbora 2007. godine. Od mjera upotrijebljena su pitanja o istaknutosti moralnosti i kompetencije kao razloga političkog izbora i kratke ljestvice (po tri čestice) pozitivnih i negativnih moralnih emocija koje pobuđuju dvije najjače stranke. Za razliku od prethodnih istraživanja, u kojima su se moralne emocije, uz percipiranu moralnost i kompetenciju, pokazale ravnopravnim odrednicama političkog izbora, u ovom se utvrdilo da su one većinom značajnije za identifikaciju birača sklonijih većoj privrženosti ili animozitetu (pozitivne dijelom, negativne redovito). Rezultati su uglavnom u skladu s brojnim nalazima koji pokazuju da je u moralnosti 'zlo jače od dobroga', odnosno da negativne odlike u tom području privlače veću pažnju i izazivaju intenzivnije reakcije nego pozitivne.
moralnost; kompetencija; moralne emocije; izborno ponašanje
nije evidentirano
engleski
Moral emotions and polarization of voters
nije evidentirano
morality; competence; moral emotions; voting behavior
nije evidentirano
Podaci o izdanju
17 (4-5)
2008.
631-645
objavljeno
1330-0288