Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Moralne emocije i polarizacija birača (CROSBI ID 146072)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Rihtar, Stanko ; Ferić, Ivana Moralne emocije i polarizacija birača // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 17 (2008), 4-5; 631-645

Podaci o odgovornosti

Rihtar, Stanko ; Ferić, Ivana

hrvatski

Moralne emocije i polarizacija birača

Uloga moralnih emocija u polarizaciji birača provjerena je istraživanjem na reprezentativnom uzorku punoljetnoga stanovništva Hrvatske, provedenom prije parlamentarnih izbora 2007. godine. Od mjera upotrijebljena su pitanja o istaknutosti moralnosti i kompetencije kao razloga političkog izbora i kratke ljestvice (po tri čestice) pozitivnih i negativnih moralnih emocija koje pobuđuju dvije najjače stranke. Za razliku od prethodnih istraživanja, u kojima su se moralne emocije, uz percipiranu moralnost i kompetenciju, pokazale ravnopravnim odrednicama političkog izbora, u ovom se utvrdilo da su one većinom značajnije za identifikaciju birača sklonijih većoj privrženosti ili animozitetu (pozitivne dijelom, negativne redovito). Rezultati su uglavnom u skladu s brojnim nalazima koji pokazuju da je u moralnosti 'zlo jače od dobroga', odnosno da negativne odlike u tom području privlače veću pažnju i izazivaju intenzivnije reakcije nego pozitivne.

moralnost; kompetencija; moralne emocije; izborno ponašanje

nije evidentirano

engleski

Moral emotions and polarization of voters

nije evidentirano

morality; competence; moral emotions; voting behavior

nije evidentirano

Podaci o izdanju

17 (4-5)

2008.

631-645

objavljeno

1330-0288

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice
Indeksiranost