Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Medijska retorika u predizbornom razdoblju 2007. - Analiza dnevnog tiska (CROSBI ID 146074)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Balabanić, Ivan ; Mustapić, Marko Medijska retorika u predizbornom razdoblju 2007. - Analiza dnevnog tiska // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 17 (2008), 4-5; 647-669

Podaci o odgovornosti

Balabanić, Ivan ; Mustapić, Marko

hrvatski

Medijska retorika u predizbornom razdoblju 2007. - Analiza dnevnog tiska

Analizom sadržaja šest dnevnih listova u parlamentarnoj izbornoj kampanji 2007. godine pokušale su se utvrditi glavne osobine medijskoga praćenja politike u predizbornom razdoblju i glavne oblike političke retorike u izbornoj kampanji. Pokazalo se da je došlo do vrlo velike medijske bipolarizacije političke scene s naglaskom na HDZ i SDP. Izborna kampanja protekla je bez naglašavanja konkretnih društvenih problema, a glavna tema medijskoga praćenja politike i političke komunikacije bili su upravo sami izbori i stranačke predizborne aktivnosti. U retorici predstavnika političkih stranaka prevladavala je afirmativna retorika, odnosno prilozi s izjavama u kojima su se predstavnici stranaka osvrtali na svoj rad, davali razna obećanja ili su općenito pozitivno govorili o sebi i svojoj stranci. U približno trećini priloga s izjavama političara, stranački su se akteri u negativnom kontekstu osvrtali na druge stranke (isticali njihove nedostatke ili nepovoljno govorili o drugoj stranci općenito). Nuđenje rješenja konkretnih problema gotovo je potpuno izostalo, a najzastupljenije su bile izjave u kojima su političari davali samo općenita obećanja. Takvi rezultati pokazuju da se u aktualnoj političkoj komunikaciji u Hrvatskoj mogu prepoznati trendovi koji su u skladu s teorijama koje govore o "pakiranju politike", stvaranju "političkoga spektakla" i "medijskoj kolonizaciji politike".

analiza sadržaja; izborna kampanja; dnevni tisak; politička komunikacija; političke stranke

nije evidentirano

engleski

Media rethoric in the 2007 pre-election period - Analysis of daily newspapers

nije evidentirano

content analysis; election campaign; daily newspapers; political communication; political parties

nije evidentirano

Podaci o izdanju

17 (4-5)

2008.

647-669

objavljeno

1330-0288

Povezanost rada

Sociologija, Psihologija

Poveznice
Indeksiranost