crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 379120

Časopis

Autori: Subotić, Sanja; Brajša-Žganec, Andreja; Merkaš, Marina
Naslov: Školski stres i neka obilježja ličnosti kao prediktori suicidalnosti adolescenata
( School stress and certain personality characteristics as predictors of suicidality in adolescents )
Izvornik: Psihologijske teme (1332-0742) 17 (2008), 1; 111-131
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: suicidalnost; školski stres; lokus kontrole; nekompetentnost; adolescenti
( suicidality; school stress; locus of control; incompetence; adolescents )
Sažetak:
Istraživanje polazi od van Heeringenova pristupa suicidalnosti kao procesu (2001). Cilj je istraživanja provjeriti mogućnost predviđanja suicidalnosti adolescenata na temelju školskoga stresa i nekih obilježja ličnosti (lokusa kontrole i doživljaja nekompetentnosti). U istraživanju je sudjelovalo 190 adolescenata. Primijenjene su: Skala autodestruktivnosti (Dautović, 1990), Skala eksternalnosti (lokus kontrole) (Bezinović, 1990b), Skala percipirane nekompetentnosti (Bezinović, 1990a) i Ljestvica školskog stresa za učenike (Arambašić i Sabljić, 2000 ; prema Sabljić, 2000). Na skali autodestruktivnosti, te subskalama suicidalne depresivnosti, anksioznosti i borderline-a nisu utvrđene spolne razlike. Mladići su postizali značajno više prosječne rezultate na subskali agresivnosti. Školski stres i neka obilježja ličnosti (lokus kontrole i doživljaj nekompetentnosti) su povezani sa sucidalnošću te su se pokazali značajnim prediktorima autodestruktivnosti i suicidalne depresivnosti, ali se ti odnosi mijenjaju ovisno o spolu adolescenata. U uzroku mladića nekompetentnost značajno pridonosi objašnjenju autodestruktivnosti i suicidalne depresivnosti. U uzroku djevojaka školski stres, nekompetentnost i lokus kontrole značajno pridonose objašnjenju autodestruktivnosti. Suicidalnu depresivnost kod djevojaka najbolje se može objasniti nekompetentnošću i eksternalnošću.
Projekt / tema: 194-1941558-1527
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Školski stres i neka obilježja ličnosti kao prediktori suicidalnosti adolescenata
Upisao u CROSBI: mmerkas@pilar.hr (mmerkas@pilar.hr), 20. Sij. 2009. u 13:12 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4