crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 379180

Zbornik radova

Autori: Vrselja, Ivana, Sučić, Ines; Franc, Renata
Naslov: Počinitelji i žrtve vršnjačkog nasilja: uloga osobina ličnosti i prihvaćenosti među vršnjacima
( Bullies and bullied children: the role of personality and peer acceptance )
Izvornik: Nasilje nad djecom i među djecom: Zbornik radova II. znanstveno-stručnog skupa održanog u Osijeku 2008. godine / Kolesarić, Vladimir i sur. (ur.). - Osijek : Filozofski fakultet , 2010. 151-180 (ISBN: 978-953-314-024-7).
Skup: 2. znanstveno- stručni skup "Nasilje nad djecom i među djecom"
Mjesto i datum: Osijek, Hrvatska, 27.- 29. 11. 2008.
Ključne riječi: počinitelji i žrtve vršnjačkog nasilja; osobine ličnosti; prihvaćenost među vršnjacima
( bullies; bullied childern; personality; peer acceptance )
Sažetak:
Vršnjačko nasilje (bullying) se definira kao direktni i/ili indirektni oblici agresivnog ponašanja od strane snažnijih, popularnijih ili moćnijih pojedinaca ili nekolicine osoba u školi ili oko škole, a s namjerom izazivanja straha, ugroženosti, prijetnje ili nanošenja ozljede koji se ponavljaju kroz duži vremenski period prema točno određenoj osobi koja je manje snažna ili moćna te se ne može učinkovito obraniti. Cilj ovog rada je provjeriti razlike u osobinama ličnosti (impulzivnost, depresivnost i kontrola negativnih emocija) te prihvaćenosti među vršnjacima učenika i učenica između počinitelja i žrtava vršnjačkog nasilja. Analizirani podaci prikupljeni su 2006. godine anketiranjem 894 učenika 7. i 8. razreda osnovnih škola na području Republike Hrvatske. Za utvrđivanje pojavnosti vršnjačkog nasilja među školskom djecom primijenjena su dva tipa pitanja: a) koje su oblike nasilja učenici doživjeli (žrtve vršnjačkog nasilja) i b) koje od oblike nasilja prema drugoj djeci su učenici sami počinili (počinitelji vršnjačkog nasilja) u oba slučaja u posljednjih godinu dana. Učenici su za svako od obuhvaćenih oblika ponašanja odgovarali koliko često su to doživjeli, odnosno počinili na skali od 6 stupnjeva (od niti jednom, do svaki tjedan ili češće). U svrhu utvrđivanja impulzivnosti, depresivnosti, prihvaćenosti među vršnjacima te kontrole negativnih emocija učenici su procjenjivali čestinu pojedinačnih ponašanja ili doživljavanja na skalama od četiri stupnja. U radu se komentiraju sličnosti i razlike u važnosti i relativnim doprinosu osobina ličnosti i prihvaćenosti među vršnjacima za objašnjenje činjenja vršnjačkog nasilja i objašnjenje iskustva žrtve vršnjačkog nasilja.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Cjeloviti rad (više od 1500 riječi)
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 194-1941558-1520
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: renata@pilar.hr (renata@pilar.hr), 20. Sij. 2009. u 20:24 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4