crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 379640

Zbornik radova

Autori: Špelić, Aldo; Božić, Damir
Naslov: Istraživanje važnosti primjene sportskih programa u predškolskim ustanovama za kasniji razvoj motoričkih sposobnosti
( Research on the Importance of Sport Programs in Kindergarten for a Follow-up Development of Motoric Abilities )
Izvornik: 2. Međunarodni znanstveni skup 'Dani Mate Demarina': 'Kvalitetna edukacija i stvaralaštvo' / Tatković, Nevenka ; Daudbegović, Aida (ur.). - Pula : VUŠ - Pula , 2002. 145-154 (ISBN: 953-96198-5-7).
Skup: Međunarodni znanstveni skup 'Dani Mate Demarina': 'Kvalitetna edukacija i stvaralaštvo' (2, 2001)
Mjesto i datum: Brijuni, 14.-16. lipnja 2001.
Ključne riječi: motoričke sposobnosti; srtski programi; predškolski razvoj;
( motor skills; sport programs; preschool development. )
Sažetak:
Polazeći od činjenice da dijete predškolskog uzrasta može razviti veliki broj svojih životnih potencijala bilo je značajno istražiti koliko pohadanje dječjih ustanova sa specijaliziranim sportskim programima može pozitivno utjecati na razvoj motoričkih sposobnosti važnih za stjecanje pojedinih motoričkih znanja tijekom osnovnoškolskog obrazovanja. Cilj rada bio je istražiti koliko rano uključivanje djece u specifičoe sportske programe može imati važnosti za kasniji razvoj motoričkih sposobnosti. Problem istraživanja bio je utvrditi postoji Ii razlika na području pojedinih motoričkih sposobnosti između učenika osnovne škole, koji su tijekom boravka u predškolskoj ustanovi bili uključeni u poseban sportski program, od onih, koji nisu bili uključeni u takav program. U istraživanju smo uključili učenike prvih i drugih razreda osnovne škole od kojih su jedni bili uključeni u sportski program (N=50), dok drugi (N=150) nisu bili uključeni u slični program. Za ispitivanje razine motoričkih sposobnosti korištena je baterija od 6 testova motoričkih sposobnosti (Findak, V ., Metikoš, D., Mraković, M., Neljak, B. ; 1996.). Naši rezultati pokazali su da postoji značajna razlika između dviju skupina samo kod djevojčica i to na području f1eksibilnosti (MPR), dok na drugim mjerama ta znaČajnost nije dobivena. U istraživanju kod oba spola je zapaženo da su djeca koja su pohadala sportski program u vrtićima kasnije bitno više uključena u pojedine izvanškolske sportske aktivnosti. SUMMARY Starting from the point that a pre-school child can develop a great deal of his/her potentials, we were interested in finding out some impact of attending the kindergarten with special sport programme on the development of tnotoric abilities, which are considered important for gaining certain motoric abilities through regular schooling. The aim of this paper was to investigate the importance of early child inclusion in sport programme in the pre-school period for his or her later development of motoric abilities. The research problem was to define whether there were any differences in motoric abilities among school children who had a1tended that special kindergarten programme and those who had not. In this research, we included the first and the second class students. There were two groupS ofwhich one was consisted (N=50) of children who had attended the above-mentioned kindergarten progranune and the other one was consisted (N=150) of children who had not. Differences between these two groups of children were investigated by the Test of Motoric Abilities (Findak, V ., Metikoš, D., J.. Mraković, M., Neljak, B. ; 1996.). Our results show that there is a significant difference between the two groups in the area of flexibility (MPR) only among the girls. Other measures do i not indicate any comparable significance. The research also points out that children, regardless their sex, who were included in the kindergarten programme were actually much more active in outschool activities than the rest of their classmates.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Cjeloviti rad (više od 1500 riječi)
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
URL Internet adrese: https://www.researchgate.net/publication/258050763_SEPARATION_EXPERIENCE_IN_THE_GROUP_PROCESS
Upisao u CROSBI: aspelic@unipu.hr (aspelic@unipu.hr), 25. Sij. 2009. u 16:38 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4