Cilj ovog istraživanja je bio ispitati ulogu specifičnih sportskih programa u predškolskim ustanovama u razvoju spremnosti djece za školu i njihov uspjeh u početnom školovanju. Ovim istraživanjem željeli smo ispitati povezanost poticanja razvoja motoričkih sposobnosti s razvojem nekih aspekata mentalnog razvoja definiranih sposobnostima rezoniranja i grafomotorike. U istraživanje smo uključili učenike prvih razreda osnovne škole od kojih su jedni bili (N=21), a drugi (N=63) nisu bili uključeni u sportski program u predškolskim ustanovama. Razlika između navedenih skupina bila je ispitivana na pojedinim aspektima menta1nog razvoja i to grafomotorike i rezoniranja, izraženih mjerama na Testu spremnosti za školu (TSŠ - Vukmirović, Ž., Hadžiselimović, Đ., 1993.). U ovom istraživanju dobiveni su rezultati koji ukazuju da su djeca koja su bila uključena u sportski program u predškolskoj ustanovi postigla značajno bolje rezultate na svim mjerama spremnosti za školu (grafomotorici i rezoniranju) kao i u školskom uspjehu na kraju školske godine u odnosu na djecu koja nisu bila uk1jučena u takve programe. Također, dobiven je rezultat da su djeca koja su bila uključena u predškolske ustanove sa sportskim programom u početnom školovanju značajno više uključena u izvanškolske sportske aktivnosti. |