crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 379857

Zbornik radova

Autori: Tatković, Nevenka; Špelić, Aldo
Naslov: Istraživanje važnosti odgojno-obrazovnog rada u predškolskim ustanovama za kvalitetno uključivanje djeteta u redovno obrazovanje
( Research on the importance of rearing-educational work in preschool institutions for qualitative inclusion of children in elementary school )
Izvornik: Međunarodni znanstveni kolokvij 'Kvaliteta u odgoju i obrazovanju' / Rosić, Vladimir (ur.). - Rijeka : Pedagoški fakultet u Rijeci , 1998. 294-306 (ISBN: 953-6104-18-0).
Skup: Međunarodni znanstveni kolokvij 'Kvaliteta u odgoju i obrazovanju'
Mjesto i datum: Rijeka, 19.-20. veljače 1988.
Ključne riječi: spremnost za školu; školski uspjeh; predškolske ustanove
( school readiness; school success; preschool institution )
Sažetak:
Autori ovog rada nastojali su kroz provedeno istraživanje ukazati da pohađanje vrtića u predškolskom periodu ima značajni utjecaj (1) na djetetovu pripremljenost za školu, i (2) na njegov kasniji uspjeh tijekom početnog školovanja. U istraživanje je uključeno 154 djece koja su upisana u prvi razred osnovne škole, od kojih 83 je pohađalo, a 71 nije pohađalo dječji vrtić. Prije početka školovanja sva su djeca testirana TSŠ (Testom spremnosti za školu - Ž. Vukmirović i Đ. Hadžiselimović, 1993) i zatim su na kraju prvog razreda uspoređivani njihovi rezultati i to (a) opći uspjeh i (b) uspjeh u obrazovnim predmetima. Na osnovu dobivenih rezultata dobiveni su zaključci koji potvrđuju dvije postavljene hipoteze i to (1) da su djeca koja su pohađala vrtić imala značajno više rezultate na TSŠ (x2 = 35, 99 ; po, o1 > 9, 21) od djece koja nisu pohađala vrtiće ; i (2) da su djeca koja su pohađale vrtić imala značajno bolje rezultate na kraju prvog razreda i to u općem uspjehu (x2 = 6, 29 ; po, o5 > 5, 99) i u obrazovnim predmetima (x2 = 8, 90 ; po, o5 > 5, 99). U raspravi je dat naglasak na novom ("djetetu usmjerenom") pristupu u kojem je naglasak na razumijevanju djetetovih potreba kao onom koji značajno utječe na veću djetetovu pripremljenost za školu kroz razvoj kognitivnih struktura (grafomotrika i rezoniranje) i ujedno je dat osvrt na značenje iskustva "prilagodbe" djeteta kao vid njegovog emocionalnog i socijalnog sazrijevanja kroz grupno iskustvo unutar vrtića kao ono značajno u početnom školovanju.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Cjeloviti rad (više od 1500 riječi)
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
URL Internet adrese: https://www.researchgate.net/publication/259494704_ISTRAIVANJE_VANOSTI_ODGOJNO-OBRAZOVNOG_RADA_U_PREDKOLSKIM_USTANOVAMA_ZA_KVALITETNO_UKLJUIVANJE_DJETETA_U_REDOVNO_OBRAZOVANJE
Upisao u CROSBI: aspelic@unipu.hr (aspelic@unipu.hr), 26. Sij. 2009. u 23:56 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4